AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
800

E36 Ägarkostnader

Såsom rubriken förbrukning,skatt,försäkring mm.
Jag kör mycket så jag vill ha en bil med låg förbrukning.
Kan man hitta en hyfsad 318 e36 under 20 loppor?
Jag är inte ute efter nåt utställningsobjekt utan en vettig bil som funkar bra och går billigt.
518 e34 hur snåla är dom?
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Jag tror det blir svårt att komma under 20 kkr, men strax över låter mycket rimligt...
Jag tror garanterat det blir svårt att komma under 30000kr om du vill ha en bil som inte ganska omedelbart kostar dig mycketr pengar i reparationer..
Tror nog som johnjohn där jag med angående priset. Har haft en 318 -91 för ett par år sedan och det var en mycket ekonomisk bil. Drog inte mycket bensin, billig försäkring och skatt också. Funderar på att köpa en sån att ha som andrabil faktiskt.

En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför åker jag BMW!
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Har också haft en sån, 318i från 92. Hade den mellan 15 000 mil till 18 500 mil, det enda som gick sönder var soppa pumpen. Sen så var det ju sedvanlig service.

Annars så lär du väl hitta ett fint exemplar för ca 30 000. Själv sålde jag min som var i väldigt fint skick för ett år sedan för 39". Svensksåld, full dokumentation, gick alltid igenom besiktningen ua osv. Calypsoröd lack i fint skick.

Jag funderar också på att skaffa en sådan över vintern. Dem är ju prisvärda enligt mig.
Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
Skippa 518i! Den är otrologt seg och drar inte speciellt lite heller. På 140 mils motorvägskörning drog den 0,9 när min 323i drar ca. 0,8 på motsvarande körning!

BMW - När du älskar att köra!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.