|
|
|
|---|---|
|
Fläkten går ej att ställa på kliman, verkar ha ett eget liv kan helt plötsligt börja gå än fast bilen avslagen och låst.Varierar i hastighet.AC:n Provtryckt och fylld.Förslag någon därute? | |
|
hej. det har inget med ac:n att göra. ja skulle tro att det kan va nåt fel med din rest värme. /svea Ts. |
|
|
En E39 eller? Då tror jag du har problemet i fläktmotorns effektsteg (kallas ibland lite felaktigt för fläktmotstånd), sitter instucket i lufttrumman efter fläkten (kylning). En klump med kylfenor och en kontakt till kablaget. Lödfel har förekommit men troligen är det periodisk kortis i effekttransistorn, detta gör att fläktmotorn går lite som den vill, även med bilen avstängd. FP |
|
|
Hej! ja bytte effekt slutsteget på min idag.. min cupefläckt började gå lite hur som hellst. den gick ca:2min närman startade bilen, sen bara tystnade den. sen gick den igång igen ett par minuter senare igen osv. man får lossaplattan under hanskfacket och sidoklädseln till vänster i passargerar golvet. sen sitter den långt in i vänstra hörnet instucken i fläckt trumman. det e bara en stjärnskruv man behöver lossa till klädselsidan, sen sitter plattan under med clips. så den e enkel att byta. det e lite trångt men det går bra.. Ts. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.