|
|
|
|---|---|
|
Undrar om bärarmar bak är lika på 323-86 samt 325-87 och framåt?, finns det andra som är lika? rodge dodge BMWCS # 5251 | |
|
Fram till -87 är det samma på samtliga E30. Efter -87 så kom en annan bärarm. Jag är till 85% säker på detta. /Anton |
|
|
Det är samma bärarm på alla E30 tillverkade fr o m 10/85 (alltså årsmodell -86). Fram t o m. 09/85 skiljer det beroende på om bilen har ABS eller ej, och troligen också på om det sitter skiv- eller trumbroms bak. /// Gunnar E. |
|
fredrik m3gt333 |
det är samma bärarm på 325 o 323 från -84 framåt. men har du abs så måste du ta från en som haft abs.. inte tvärtom.. |
|
Nej, det är inte samma hela vägen. Innan 09/85 var det 88 mm diameter på lagerhuset, därefter är det 91 mm. Alla med 91 mm lagerhus är lika, på de tidigare 88 mm skiljer det med och utan ABS, och dessutom är det olika för trum- och skivbromsar. En 86:as 323 bör ha det senare utförandet med 91 mm lagerhus, alltså samma som på 325:orna (som ju inte kom förrän -87). /// Gunnar E. |
|
fredrik m3gt333 |
okej.. men har du någonsin sett en 323 eller 325 e30 med trumbromsar???? |
|
Nä, men 316/318/320.... och även dom har samma bärarm efter 09/85, vilket kanske kan vara en värdefull upplysning i sammanhanget. /// Gunnar E. |
|
|
Ett förtydligande är kanske på sin plats, ser jag när jag läser inläggen. Så här är det: Alla E30 efter 09/85 med skivbromsar bak har samma bärarmar, medan de med trumbromsar (dvs 316/318/320 utan ABS) har en annan bärarm. Alla dessa har 91 mm lagerhus. Innan 09/85 har alla bärarmar 88 mm lagerhus, och det finns tre utföranden: Trumbroms, skivbroms utan ABS, och skivbroms med ABS. Hoppas det blev begripligt nu.... /// Gunnar E. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.