|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! jag har ett litet prob med min 735 88,jag får inte igång klima, fläkten är hel död så jag undrar om nån har lr haft samma prob så vore det jätte trevligt om du messa lr maila mej för jag har frågat rätt många,o det är ingen som vet vad felet är.Annars får jag lämmna in den till en BMW verkstad o jag drar mej för o göra det. :=( MvH Benny | |
|
Hade samma problem. Den sitter väldigt utsatt så den beckar igen efter ett antal år. Min var så dålig så det var bara att byta ca 2.000:- pirat. 1-hastighet. Orginal har 2-hastigeter. Kan gå att rengöra och smörja upp. |
|
| Oki! en får tacka för svaret iaf,får se om det löser sej iaf,men om jag har förstått det hela rätt med min fläkt så är den steglös men det kanske din va med iofs,för min har inte funkat nångång sen ja köpte den så ja kan inte säga nått om den har 1 lr 2 hastigheter heller o ja är väl inte världsmästare på bilar :=)....men kul o få ett svar iaf... | |
svardska |
Ni pratar antagligen om olika fläktar! Benny har antagligen problem med fläkten i kupén inte kylfläkten. Kupefläkten styrs av det så kallade "svärdet" som sitter monterat längst in till vänster om handsfacket. Det är vanligt att det finns "kalllödningar" som släpper med tiden! Ta loss det och titta på kretsarna på undersidan! Det brukar vara ringar på lödningarna om dom släppt. Bara att löda om sen fungerar det igen. MVH k´sVärd It´s my way or the highway |
| Tack svardska! jag är nog lite dålig på o formulera mej tyvärr,men det stämmer att det är kupefläkten som inte funkar den är helt död. men nu finns det hopp igen iaf om att det kanske löser sej :) så vi får hoppas på att det bara är lödningarna o inget annat "dyrt" för ja fick en prisuppgift från en verkstad här ja bor o de ville ha ca 7000 för jobbet så jag HOPPAS att det är felet iaf.... tusen tack svardska iaf... | |
svardska |
7000.- för jobbet....snacka om bedrägeri!!!! MVH k´sVärd It´s my way or the highway |
| Jupp de räknade på jobbet o det skulle väl ta ca 7-8 tim för de visste inte va det va för fel de trodde det va själva fläktmotorn som va kass...så de räknade på hur dyrt det va o byta själva fläkt paketet :=/ | |
|
Benny, Kolla här Länk Min: Länk Erik** ///Tänk först, meka sen... |
|
|
Oj nu blir ja GLAD! Tack Erik G det va mycket vänligt av dej o länka det där Detta va en super bra sida för oss BMW älskare ! tur att det finns så trevliga BMW ägare som kan lite mera än jag så man får lite tips :P... jag har en som kan massor om el o sånt som e bra han ska få hjälpa mig o kolla på sidan för jag kan nada om bilmek! Tack ska du ha Erik G :D Ps: Din bil va fin lr rättare sakt Jävligt SNYGG! :O Ds! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.