|
|
|
|---|---|
|
Tjena alla glada bmw ägare. Undrar bara om det skulle vara mycket jobb att byta motor. tex. 320 motor i en 316 som jag har. Kan den passa rätt i eller måste man modifiera mycket tro.... Låter kanske som en knäpp ide men ändå tacksam för svar...........!!! | |
|
Tror nog at du behöver göra en hel del modiferingar, sen är det ju inte säkert att växellåda, koppling, bakaxel osv pallar den större motorn. Den väger ju mycket mer. Jag tror att det blir väldigt mycket jobb. Det bästa är väl att föröska sälja 316 och spara några slantar för att sedan köpa en 320/325:a. |
|
| Den väger ju mycket mer, menade med det att den är mycket kraftigare. Vikten påverkar ju också. Anledningen till att BMW:s sexor har batteriet i skuffen är ju att bilen redan väger så pass mycket i framvagnen. Och att spindellederna går sönder så lätt beror ju också på vikten. Själv bytte jag spindelledena på min bil för 3 år sen, nu är det dags igen.. | |
TobbeBMW |
Motorn du pratar om går inte att sätta i en 316, 320 är en 6:a kommer inte igenom besiktningen om inte gubben där har vit käpp och ledarhund. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.