|
|
|
|---|---|
|
Fick precis böter då jag stod på en parkering för in & ut lastning. Dock var parkeringen fullsatt och jag stod inte på en "ruta" På boten står det från kl 14.33 till 14.40 Stämmer det att man får lasta in & ut under 10 minuter? | |
|
Man måste lasta/lossa "kontinuerligt", annars räknas det som parkering. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Inte lönt att överklaga då? | |
|
Kanske... Kan eventuellt fungera om du kan bevisa att du flyttade t ex en TV , eller visar kvitto på en nyinköpt sådan. Lästips: Länk Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Min dotter satt även i bilen! | |
|
Och då sätter de en lapp på rutan!?! Frågade de inte henne var du var? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Hon sov och är endast 22 månader | |
|
Vad jag förstår har du parkerat där du inte FÅR parkera. Parkeringen som var full (som du inte fick plats på) var för in & utlastning? Ganska solklart va? :) |
|
|
Parkeringen var full, jag ställde mig där det inte fanns en ruta. Gich in i affären, mötte upp min tjej och hjälpte till att bära ut. tog ca 5 min. när jag kom ut fanns det böter. Jag läste på www.pbot.nu att man får stå fel i max 10 min om syftet är in & utlastning! |
|
|
Jobbar delvis som P-vakt (ej åt kommunen så ja ha ingen utbildning, alltså "privat" , åt företag) och jag tycker du skall överklaga. Ring först nrt o kolla om de inte kan riva den så du slipper betala in och överklaga. Om de inte vill hjälpa dig så betala först och överklaga sen så slipper du påminnelse o sånt... Kolla även så det inte finns ngr fel i boten (du kan maila en kopia till mig om du vill) det kan hjälpa dig mer... Framför utryckningsbom gäller 5 min... Maila om du har ngr frågor kanske jag kan hjälpa... /// B-O M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Min:Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.