|
|
|
|---|---|
|
Hej. Har 225, 18'' så jag är ju van vid att den spårar, men nu tycker jag att det rycker mer i ratten än vanligt. Är det så att den blir mer spårig ju sämre mönstret är (nästan helt slut) eller kan det bero på nått annat? Tack på förhand /Jonas | |
| Kan bero på hjulinställningen oxå... | |
|
Ju mer slitet däck, ju spårigare brukar det bli generellt sett. I ditt fall kan det ju även vara länka och bussningar i framvagnen som börjar bli slitna, E46 är ju dålig på detta. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
När mina framdäck hade 1mm mönster kvar så gick det knappt att köra rakt fram med bilen. Inte den minsta tendens till spårning efter att det kom på nya däck fram. 235 17". ///Jesper BMWCS #5494 |
|
|
nej, allt är vägverkets fel. Skulle alla vägar vara jämna och fina så slipper vi en massa onödigt rattande. =) |
|
|
tack för svaren. Kan ju meddela att länkarmar byttes för ca 2000mil sen, så de hoppas jag är okay, även ifall det kluckar lite oroande när man kör över gupp ibland. Sen hade jag bilen inne på hjul justering förra året, då det inte åtgärdades när de byte länkarmarna. Så jag hoppas det beror på mina slitna däck. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.