|
|
|
|---|---|
|
Ska inhandla ett sportfilter till min 520i -89. Vad är bäst? Märke modell? Hade tänkt mig ett open air filter om ingen har nåt bättre förslag. //MVH Lundin | |
|
Ett "sportfilter" är inte bra för din motor såvida den inte är väldigt mycket trimmad. Ett sportfilter gör så att mer skit kommer in i motorn och luftmassemätaren, samt försämrar motorns prestanda om det inte monteras korrekt (kan även försämra prestandan trots att det är rättmonterat) Det filter som sägs vara minst dåligt är hur som haver Apexi. Mvh, Kalle BMWCS #5120 _____ Länk |
|
|
Som Kalle skriver så släpper ett sportluftfilter igenom mer skit samt att du får ett skönt / jobbigt insugsbröl vid gaspådrag. Skulle rekommendera GreenCotton (finns på bildelsimporten bla.), bra passform och alla monteringstillbehör medföljer. Apexi har vad jag erfar inga modellanpassade filtersatser till BMW utan har fokus på Japan bilar. Glöm inte avskärmingen bara! /Johan -Hellre en rak fyra än en sned sexa- |
|
|
Det filter som vinner alla tester är RamAir filter faktiskt.. Och kvalitén känns när man har ett sådant.. Dom finns både som öppna och som insats. BDC i torsby säljer dom. En otrimmad bil är som en otränad kropp, tjejerna föredrar den tränade... |
|
|
Timo: Var finns det kopior på testerna du nämner?! Och vilka har testat filtrena, kan vara kul att veta vilka märken som testades... M V H Stephan -Don´t roll the dice if you can´t pay the price! Länk |
|
|
lintec skullevara bäst till m20 motorn har jag sett nåt test om här på forumet, testa sök --- WWW.JK-RACING.SE I samarbete med: www.tribal-racing.se www.bobkit.se TMT |
|
|
Hehe anade att det skulle vara svårt att få ett entydigt svar ;) Jag hade siktat in mig på KN. Ingen bra ide? Verkar inte som GreenC fanns till min bil. //MVH Lundin |
|
| Jag skulle inte ha så stor skillnad på val av filter utan skillnaden mellan filtren är väl att de renar olika bra. Men det som jag skulle lägga mest tid på är att skärma av filtret ordentligt så att det inte suger i sig varmluften som uppstår under huven och då kan man ju samtidigt av runt hela filtret så slipper man en del av smuts problemet... | |
|
hehe... Lundin... Du anar inte hur o-entydiga alla e... och om du letar så finns det en massa trådar om detta... och det är ALLTID samma personer som svarar o tycker likadant ;) ---- Min Bimmer: Länk |
|
M3 Figge |
Vill du att det ska rena bra och låta mycket så ska du satsa på ett Pipercross vector filter med inbyggd aluminium tratt! Mvh M3 Figge |
| jag skulle bara säga att jag kör med ett kn filter och det funkar bra det är ett enkelkonigt. | |
|
Så vad är det vi har kommit fram till??? vilket har bäst passform för m20-motorn??? .. Några som kanske är säkra och kan spotta ut lite låga priser???? ///M3/// |
|
|
Jag kör med ett K&N filter i min och är nöjd =) deras rengöringskitt som även finns att köpa av de flesta återförsäljarna renar bra och är lätt att använda! Kan klart rekomenderas! Ljudet är dessutom allades förträffligt! __ Länk |
|
|
Filtrena från Micro för 4-450:- fungerar fint. Nord |
|
| CDA Box... | |
|
Själv har jag pipercrossfilter i min m3a å det funkar bra! men se till att Bygg in filtret ordentligt så det inte får varm luft! jag har en slang från fronten upp till filtret så det får mycket kall luft=) M.E |
|
|
Nån som vet var man får tag på en monteringssats. Nån adepter av nåt slag. hålet till luftmassemätaren är ju som ni säkert vet fyrkantigt på e34an. //MVH Lundin |
|
|
www.kvistandmotor.se säljer lintec filter. Där kan ni se ett luftfiltertest som statens provningsinstitut har gjort med de flesta kända tillverkarna. Finns även adaptrar för er med annorlunda anslutningar på luftmassemätarna. Rengöringssatser finns också |
|
|
Någon som kan rekomendera ett filter till min bmw 740i-94 insatsfilter i luftburken, + gör de någon skillnad på ljudet? även är det skadligt för motorn + vad köper jag ett sådant bra filter. Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.