|
|
|
|---|---|
|
Hej! Tänkte höra om någon har en uppfattning om vad man ska betala för en hadtopp? Ni som äger en, andväder ni den? Blir bilen mycket tystare? Åka utan tak e gött!! | |
|
Kring 10K kostar en begagnad. Problemet är att hitta en i rätt färg. Sedan om bilen inte är HT förberedd kostar det ca 7K, om BMW gör det, om jag inte minns fel. /Caspar |
|
|
kostar det 7000:- att förbereda z3 för hardtop !? Till E36 går det på en tusenlapp för fästena... Hur som helst , priset på en hardtop tror jag varierar mellan 10-15k beroende på skick och inte minst vem som säljer. Alternativet är ju en ny för 27´ ! :) |
|
|
Det har diskuterats i ett antal trådar, asken fick pris 5.800kr förra året enligt denna tråd Länk /Caspar |
|
|
BMWNike: Om du är intresserad har jag en hardtop och hardtopfästen till salu. Ljudnivån sänks riktigt mycket speciellt i höga hastigheter. Anledningen till att jag säljer hardtop och hardtopfästen är att jag har kvar dom jag hade på min gamla Z3 också. Trodde inte jag skulle få hardtop med när jag köpte annan bil :-) Kan isåfall hjälpa dig att installera hardtopfästena och få ordning på allt om du skulle vilja ha mina grejer. Finns bilder på hardtopen på Länk . /Magnus www.snajdarn.se |
|
|
Jag är också intresserad av en Hardtop med fästen, svartmetallic om det är någon som har en liggande.. Extpela |
|
|
Den jag har e ArktisSilver... www.snajdarn.se |
|
|
Tack magnus! vad vill du ha för den? ja har fått tag på en i rätt färg (silver) för 6000:-. killen som säljer den har den på sin 2.8a nu borde det inte gå att flytta fästena till min bil bara? om ja inte redan har fästen förståss... hur ser man det? Åka utan tak e gött!! |
|
|
extpela: Jag har en cosmossvartmetallic till salu! Dock inga fästen tyvärr... /Andreas _____ Länk |
|
|
Det e bara att titta om det sitter några fästen akterut om dörrarna... Om du har hittat en för 6000:- så förstår jag inte varför du inte står vid bankomaten och tar ut pengar nu med en gång?! Och om du kan få fästen för dom pengarna också så verkar han som säljer ha alldeles för mycket pengar eller så är nåt annat fel... Jag har inga som helst funderingar på att släppa mina grejer för såna pengar. Iväg och köp den där hardtopen nu innan han ändrar sig! Tänk på att det finns mer än en silver oxo! Så du inte får fel silver. Titansilver och Arktissilver skär sig rätt ordentligt tycker jag. Lycka till! /Magnus www.snajdarn.se |
|
|
ja d kanske e bra pris, ja kunde få fästena oxå sa han. ska kolla så färgen stämmer bara.. Tack för hjälpen! Åka utan tak e gött!! |
|
|
Wolv: vad skall du ha för den ? Extpela |
|
|
Jag har surfat runt i de olika trådarna kring Hardtop och fästen. E det ingen som har en bild på hur fästena ser ut, eller kan skicka någon länk som visar hur de ser ut.. Tack på förhand.. Extpela |
|
|
extpela: Du får den för 12k. Den är knappt använd. Om du undrar huruvida du har fästen eller ej så kan du kolla på denna bilden på min gamla pärla: Länk Jag har ringat in det högra fästet i rött. /Andreas _____ Länk |
|
|
Om du inte har fästen så sitter det en liten skumgummikudde på varje sida istället för dom hårda plastskydden för fästena med hål i som wolv ringat in på sin bild. www.snajdarn.se |
|
|
Jag återkommer senare i kväll med en bild på vad jag tror är fästen på min bil. Extpela |
|
|
Vad får man ge för en hardtop till Z4? Finns det några sådana på beg. marknaden? /Cronor |
|
|
Jag har en liggande till försäljning med överdragsskydd! BMW original i perfekt skick! Tänkte sälja den i höst men kan skicka iväg den till sommarpris för 15 000. Kan det va nå! //Thomas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.