AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.756

En som tyckte att bmw var skräå

su
76
supermao
525i Touring -01
Tidigare har jag läst om en kille som var riktigt missnöjd med BMW, så till den grad att han hade gjort en sida där alla "fel" togs upp. Nån sm kommer ihåg det adressen eller som kan hänvisa till det inlägget...
Kolla länken i första inlägget i följande tråd:
Länk

/Micke
Robsarve
Ganska underhållande läsning faktiskt... kan konstatera att jag efter ett år som e39-ägare fortfarande måste ta upp nyckeln och se på den för att inte öppna bakluckan istället för att låsa upp...

Men det som gör mig tveksam till fortsatt BMW-ägande är alla småfel som inte borde finnas på en kvalitetsprodukt som denna. (ex. bakluckerost, tilskande elhissar, saknade segment i MID-en etc.)

Sen en fråga till de som kör diselvagnar, måste inte ni fylla på spolarvätska oftare än bränsle???

tycker Erik
Marknadschef
Ncore Acoustical Solutions
www.n-core.se
he
221
henrico
318i touring -02 (E46)
Att inte, efter ett år, komma ihåg placeringen av knapparna på sin bilnyckel säger nog mer om ägarens intellekt än nyckelns konstruktion... knapparna flyttar sig mest sannolikt inte.

Finns för övrigt ingen 100% felfri produkt enligt min uppfattning, även solen har fläckar.

:-)
Visa användare
641
Håkan02
BMW 523i Touring 1999
BMW 320i Touring M 2005
BMW 2002 1975
BMW 2002 tii 1973
BMW 2002 1973
BMWCS #652
Fanns även en stolle på slutet av 70-talet som figurerade i både Trafikmagasinet och Teknikens Värld och ville att E21:an skulle förbjudas i detta land för att " bilen hade bristfälliga egenskaper på vintern" och att han hade minsann varit av vägen ett par gånger utan anledning. Vad säger man, alternativintelligent ?

Håkan
Robsarve: Välkommen i gänget. Kommer själv inte ihåg vilket håll man ska vrida nyckeln för att låsa upp dörren ;-), och då har jag haft bilen i över ett år.
Tror inte intelligensen är nån faktor i det hela, man är bara för lat för att orka lära sig.
Robsarve
Jag är inte så oroad över ev brister i mitt eget intellekt, kan bara konstatera att ergonmin suger på den, prova en audi eller volvonyckel, där är det inte nåt att fundera över... Ett annat I-landsproblem är att man måste slå på elvärmen i stolarna manuellt varje gång tändningen har varit av... (mindre problem så här års, men vem vill inte ha rumpvärme när det är minusgrader i kupén)

tycker Erik
Marknadschef
www.n-core.se
Robsarve
Jag är inte så oroad över ev brister i mitt eget intellekt, kan bara konstatera att ergonmin suger på den, prova en audi eller volvonyckel, där är det inte nåt att fundera över... Ett annat I-landsproblem är att man måste slå på elvärmen i stolarna manuellt varje gång tändningen har varit av... (mindre problem så här års, men vem vill inte ha rumpvärme när det är minusgrader i kupén)

tycker Erik
Marknadschef
www.n-core.se
52
205
528Mora
528iA -97
Jag har varit BMW ägare (E39) i drygt 2 månader och har lyckats lära mig knapplaceringen utan några problem trots en sliten nyckel (går ej att se figurerna).

För övrigt har jag aldrig kört en bättre bil, och aldrig tidigare har jag längtat efter att köra bil. Innan var bilen bara en redskap för att ta mig mellan A och B, men nu är den snarare världens bästa leksak.
Jag har tidigare ägt flera andra märken bl.a. Volvo (vissa nyare än BMW:n) och ingen går att jämföra med BMW:n. Och ni som har följt mina tidigare inlägg vet vilka problem jag hade med bilen precis i början.

Länk
pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Man kan ju undra varför snubben inte beställde Färddator, telefon och handsfree från fabrik? Då hade det aldrig behövts eftermonterats... Men han kan ju eftermontera det i sin Volvo 740 så kanske den funkar bättre. Lol :-)
He
14
Henke m
BMW 540iA-96
Har kört BMW nu i 6 år o hunnit med nästan allt mellan 320 till 540 och är helnöjd! Min förra bil, en 525i-95 körde jag 5000 mil med på 2 år utan ett enda fel!! Bara tanka serva o köra! Nu kör jag en 540 e-39 och det är ett sant nöje att få köra den varje dag!
Den kraften, komforten o körglädjen är svår o hitta i en annan bil!
(ska va m5 då!)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.