|
|
|
|---|---|
|
Har ev läge att göra detta om allt faller på plats... Jag tvekar en smula och tror att jag inte "vinner" något på en dylikt byte....eller? Sjukt att bli så fäst vid en gammal E28:a egentligen,börjar ju bli en del arbete på "pärlan" dessutom ;) Man har väl annat att pyssla med också... Känns bara som att man blir "en i mängden" på vägarna om jag nu skulle göra så ;) Roligt med någon synpunkt...spelar ingen roll vilka ;) Jag har i en tidigare tråd avvisat en försäljning av en E28 535:a men nu när man själv hamnat i "valet o kvalet" så är det lite tveksamheter ang. detta :) Mvh Janne. | |
|
Jag tycker du ska behålla din e28, de e inte varje dag man ser en fin sådan. men som du själv säger så är väl det en del jobb med en gammal vagn, fast e34 börjar bli gammal den oxå : ) Lycka till. |
|
|
Man får något bättre komfort i E34. Modernare konstruktion. E34 är en jäkligt bra bil helt enkelt! Har ägt en 535 -90 och det är den bästa bil jag haft. Har ej provat 535 e28. |
|
|
Åka bil eller busa med bil. Den frågan kanske du ska ta och ställa dig själv, innan du byter bort din nuvarande bil. |
|
| E34 är ju en snygg och väldigt trevlig bil att köra. Kanske lite lättare att leva med helt enkelt. E28:an kräver lite mer av ägaren men ger desto mer tillbaks! Jag stod själv i valet för ett tag sedan, fast åt andra hållet: från e34 540 till e28 M535... att det sedan finns de som tycker att jag är galen som valde e28 i det läget är en annan sak. Mitt råd till dig blir att du måste välja om du vill ha en entusiastbil eller en bra bruksis. Det bästa alternativet är ju att köpa en e34 OCH ha e28an kvar och bruka den som en ren nöjesbil (om du har råd)... | |
|
Hmmm ok!...Svårt för mig att byta nu känns det som...Visst skulle det vara kul att "pyssla om" tre BMW's men det finns just nu varken tid eller plats för dylika övningar. "Busa med bil" kontra "åka bil" känns inte heller som en "kul" grej..Förstår naturligtvis poängen :) Man köpte ju BMW för första gången pga körglädjen någon gång på åttiotalet, då till förmån för en 528i E28.. Blir nog att ha kvar M535:an ett tag till,som både bruksbil/varje dags drift och "gammal rolig bil"... Tack t.v. :) Mvh Janne. |
|
|
Jag gjorde mig av med min M535:a i höstas vid ett sinnessvagt ögonblick och det gör lite ont i själen än när man ser fina sådana. (ångrar mig faktikt) Så mitt råd är att ha den kvar :) Mvh Mathias |
|
| Gör det inte....den e ju den grymmaste bilen som har gjorts så jävla rolig att köra och så jävla skön...och det e ju precis som du säger du blir bara en i mängden!!! :D MVH FREDRIK | |
|
Janne; byta bort m535i mot e34 535i..det undrar jag oxå ;-) Körglädjen i e28an är bra mkt större än e34ans. e28ans nackdel är att den börjar bli gammal, men det är e34an oxå. E28an är mer lätt mekad än e34an. Nej jag ser inga fördelar med att köra e34 535a förutom komforten. /Pelle |
|
| Behåll e28an... när du sålt den kommer du att ångra dig och dom som har fina e28or idag behåller dom. Alltså kommer du inte att hitta en fin m535 igen. | |
|
Finns inget jag ångrar mer än det svåra beslut jag tog, då min senaste M535 såldes. Länk Men tyvärr var situvationen sådan,, inget annat val. Så Janne.. Behåll E28:an |
|
|
Hej!Behåll Behåll Behåll! e34 går fortfarande ner i pris men e28an stiger i pris varje dag mvh.benny |
|
| Behåll E28:an! E34:an är ju inte heller "ny" längre... Dessutom är ju E34:an rätt lik E32:an (fast ändå inte, eller...?) och en sådan har du ju redan. Och eftersom E28:an inte lär vara värd några svindlande summor kan du ju lika gärna behålla den också, även om du köper en E34:a. | |
|
JanneT behåll e28:an och köp en E34. man kan ju få dem för hyfsad peng. kör me e34 o fixa upp m535an i superskick under några år så har du lite kvälls och helgpyssel uner en tid. Att våga är att förlora fotfästet en stund, att inte våga är att förlora sig själv. /Stefan F |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.