AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
675

Infinity 2 vinge?

BM
19
BMW Hansson
BMW 320i- Coupe- 94.
Hej alla Bmw ägare. Jag äger en E:36:a och har monterat en Rieger Infinity 2 vinge på på min bagage lucka. Min fråga är helt enkelt vad besiktnings gubbarna tycker om det? Har även en bakrute spoiler från rieger så sikten bakåt är kanske inte den bästa!?
Hmm...
Sikten bakåt är nog inte så noga med, om du har yttre backspeglar vill säga...

Som med extrem toning av bakruta, kräver yttre backspeglar.

kvinnor kan....efter att vi förklarat för dem...:)
po
77
pojken
525i Touring e61 -04
Angående vingen så har jag precis monterat en sådan själv, dock då enbart med skruvar så att den kan tas bort vid besiktning. Var till besiktningen och pratade med dem innan och det blev blankt nej. Tydligen så måste vingar uppfylla 2 kriterier enligt besiktningsgubben jag surrade med. Dels så måste de "sluta" ned mot bilen på sidorna och det gör den ju, men så får den inte heller vara "hård" och där sket det sej ju. Folk får tydligen inte fastna och skada sej i vingen =)

Vad beträffar bakrutespoilern så tror jag inte att det är något problem. Som bimmy535 sa, så går det ju igenom med extrem toning.
blir man stoppad av polisen om man har vinge
Finns nog många imprezas och såna med vinge....tror inte du blir stoppad bara för en vinges skull.. ;)

Om den nu inte är extremt "vräkig" och sticker utanför måtten på bilen alldeles för mycket...typ egentillverkad av handbockad plåt utan slipade kanter och att den fungerar som extra skärmkanter..

:) :) läs vad "pojken" skrivit...

kvinnor kan....efter att vi förklarat för dem...:)
Visa användare
211
Toiny
BMW 325 E91-06
polarn åkte dit för snuten o fick ta bort vingen... liknande evo vinge
ki
437
kingen
325i-93
100 % M3 optik
Sånt skit har polisen tid med !!!
Men att ta dom som snor M3 fronter o hjul klara dom f... inte!!
Blir så trött
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Jag åkte på en flygande besiktning för ett tag sen, och då var det en känd dum jävla snut som gjordé det. Petig som tusan.

Vingen sa han INGET om. Såvida inte bilen är helbilsgodkänd.

Däremot Riegerläppen ifram gick inte, den var för vass...dom på besiktningen skratta bara.

Vingen är alltså lugnt.

MVH: Henrik

///M3
Hade också en sån vinge men jag blev aldrig stoppad av polisen och på bilprovningen sa dom aldrig något heller.
m3_kosova
Alltså svenska poliser är kassssaaaaaa på detta med bilar.
Inte konstigt att det finns så många brott som inte klaras upp!!
När de är på motorvägarna nästan hela tiden de jobbar.
Det med vingen är ju helt katastrof " folk kan skada sig" hallåååå ja välkommen till Sverige polisen eller vem som kommer på såna tröga regler som ändå ingen följer. Nästan alla som har vinge de får man ju inte ha enligt besiktnigsdamerna och tant blå, som i själva verket går efter hur dom mår när det gäller ska vi ge han böter eller ska vi inte.

Med vänliga hälsningar
Mitrovica City - Bajri Style
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.