AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
5.058

Vilken färg tycker ni ser snyggast ut på en BMW M3?

Sida 2 av 3
Den där morametallicen var grymt snygg,annars så tycker jag att som spookshow skrev BRG är en passande färg på en GT.

-----
Mvh
Nils Mayer

Länk
Jo
30
JormaS
BMW M3 -97
Jag har estorilblåmet. och är enligt mig och många andra den finaste färg på en M3:a . Gillar även daytonaviolett och dagargul (haft en sådan för några år sedan )

Visa användare
258
Sly
M3 SMG II, E46 -02
525TDSA, E39 -97
318 cab, E30 - 91
Tack för alla som lämnat sin synpunkt på vilken färg som ser bäst ut på E-36:an.

Det verkar som Estorilblå är den färg som de flesta tycker bäst om. Min favoritfärg är blå. Montrealblå eller avusblå. Har haft 2 bilar hitintills i den färgen och tycker fortfarande om blå bilar men det känns lite som om man vill testa något nytt.

Min M3:a är röd, Helrot och den färgen jag vill lacka den i liknar den som Porsche 996 är lackad med. Kolla länken nedan.

Länk

Tala gärna om vad ni tycker om den färgen.

modano
vill du e nsnygg och riktigt RIKTIGT annorlunda färg på en M3 E36 så ska du köra på Sterlingsilver!
Oerhört snygg gråsilver färg..

Finns ett fåtal E46 M3 med denna färg men tror E36 hade blivit fantastisk läcker.. har själv lekt med tanken att köpa mig en och lacka i denna färg..

annars kanske en <E36 hade varit snygg i "min" färg, Phoenixgul?
fj
160
fjalar
Tesla Model 3 LR AWD -19
VW Tiguan TSI DSG -18
Vit!

-- fjalar
modano
håller med i det också! vitt är oerhört snyggt men inte på E36... E39, E46 är grymt snygga i vitt... men E36 för kantig för att det estetiskt ska se riktigt ut...

tycker jag bör väl tilläggas.. ;)
Lackade själv om bilen i våras pga mindre lackskador och lackade den i originalfärgen Alpinvit-2. Allt beror juh lite på hur resten av bilen ser ut oxo. Jag har tex ljust läder i bilen och det matchar oerhört bra. Passade på att få handtagen samt spolarmunstyckena lackade, bilen fick en mkt clean finish.

"the hardest cars to chase are german cars ..." - L.A. police department

//cruZZe
utan tvekan så är avusblå överlägset snyggast på en e36...
BM
207
BMWM_4ever
997 Turbo -07
530 XD M-Sport -07
De 3 blå: Avusblå
Estorilblå
Lemans blå
Fe
1
Femman
M3 Cab -96
Estoril mycket fin färg

Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Här lär man hitta en och annan...

Länk

Länk

Hell ain't a bad place to be!
Barbadosgrön....

Både ovanlig å snygg som satan....

Inte kul å köra runt å nån färg som alla andra har...
Så illa jag skriver..måste vara för att jag blev så upphetsad av hur läcker färgen verkligen är...

Skall naturligtvis stå: Inte kul å köra runt med nån färg som alla andra har...
topaz blå är en mycket snygg färg, den skulle nog passa bra. Har likt modano lekt med tanken om en E36 M3:a med stearling silver... skulle nog vara ruskigt snyggt.. har bild på en faktiskt.
Nån som vet hur man lägger upp en bild (länk)
Måste tillägga att Imola röd också skulle passa rätt bra... Det känns väl roligare att satsa på någon färg som inte är original på M3 E36 om man ändå ska lacka om, men jag tycker att man bör hålla sig till en "BMW" färg...
Estorilblå, Daytona/Technoviolett, Mora, Avusblå, Petrol Mica. Det är nog mina favorit-BMW-färger!

Mvh,
Kalle
_____
Min E34: Länk
modano
tummen upp för sterlingsilver!

har du en bild vore det kul att se den!

mvh
Visa användare
1.438
300+
M3 Coupé -94
>NiZsE
Du bara kopierar in www-adressen i inlägget så blir det en länk... Om det var det du menade?

/// B-O
M POWER- När du älskar att KÖRA!!!
Min:Länk
mi
422
mickqe
Bmw 330D -2008
Bmw 325IA Cab -92
Ford Mustang mach 1 -1970
Bmw M3 e46 smg cab -02
Själv tycker jag BMW Individual Santorini blå II som min är =) Rullar inte så många i den färgen heller. Men visst Daytona violett är inte heller dum!

____
*Pengar löser inga problem...Men jag har hellre sex i en BMW än i en Opel*
M3busen
Tycker att Sonderlack Petrol Mica är jäkligt snygg. skiftar så mycket i färg samt ser svart ut ibland.
Hade en 325 med mauritzius blå den var riktigt snygg med synd bara att den inte fanns till M3 orna
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.