|
|
|
|---|---|
|
Jag tänkte måla mina bromsok för att få en lite "häftigare look". Men mitt problem är att jag har tummen mitt i handen så jag skulle uppskatta om ni delade med er av eran kunskap inom området. Hur skall jag gå till väga, vad skall jag tänka på, hur mycket av själva bromsoket kan jag måla och vad behöver jag skaffa för att göra detta? / tack på förhand Anders E | |
-BeeMWe- |
Plocka bort dem, rengör och ev blästra för bästa resultat. |
| Bromsoken eller tummarna? | |
|
Tretretti: LOL! mvh Anders PCS #8050 |
|
|
Om du har tummen mitt i handen kanske det bästa vore om du lackade oken på plats. Jag använde en stålborste, t-röd, samt två stycken penslar med olika storlekar, en liten och en lite större. Börja med att borsta oken (noggrannt) ren från rost, gör ren med t-röd eller liknande efteråt, sedan är det bara att lacka. Undvik att lacka på bromsklotsarnas glidyta samt övriga "rörliga" delar. Jag använde slät hammarlack och är nöjd med resultatet. Lackade mina med tre lager färg. Vet att vissa inte rekomenderar anv. hammarlack men jag har inte haft några problem. Jag lackade även monteringssatsen till bromsklotsarna, men med en annan färg. Tretretti: hohoho Länk |
|
| Sorry, kunde inte låta bli. :-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.