|
|
|
|---|---|
|
hej jag har snubblat över en m535i och jag undrar vad normal priset är på dom?? den jag har hittet är en -87 ca:22000mil 99% rostfri, 17" (nästan nya schntzer copy fälgar med däck) och där efter helt orginal. vad kan värderingen var på den? mvh:tobbe alias *SoumI* *SoumI* | |
|
Hej! Tror inte att 20 papp är helt fel på en dylik vagn iaf. Extremt fina lågmilare kostar betydligt mera... Mvh Janne. |
|
|
jaha oki.... fast vad är det som brukar avgöra priset då?? är det mil talen eller bilens skick i övrigt som t.ex. v-låda, motor, karossen eller är det utröstningen eller påverkas det av allt?? *SoumI* |
|
|
Hej igen! Vid begagnat bilköp så är det alltid(i princip) skicket som avgör priset+ "vill ha faktorn" hos köparen o "vill sälja faktorn" hos säljaren :) Dvs en rostfri/lågmilad/entusiastvårdad M535:a med små eller inga andra defekter heller, drar upp priset till mer än det dubbla av vad jag värderade den "normalbra" vagnen till ovan..Tyvärr så har jag inte träffat på någon M535:a till salu på sistone som motsvarar priset 40'+. Fanns dock en röd M535:a här på börsen som snuddade det priset/skicket för en tid sedan.... Mvh Janne. |
|
|
jaha oki.... fast då borde jag kunna få en bra slant för min efter som dom enda nackdelarna är miltalen och slitet förarsäte annars är den i perfekt skick, ja alla fall efter en redig omgång med polermaskinen..... fast det som är mest iriternade är att förra ägaren har lagt ut runt 15.000 fast så som fallet är så har han har tappat bort alla kviton... och bilen är inte privat mekad heller med det kan man ju inte bevisa tack vare att alla kviton är bort... men men Men om jag skulle prova sälja den för runt 30.000-35.000 är det ett över pris eller?? kanske lite svårt för dig att säga... .men vad tror du? *SoumI* |
|
|
Det är inte alltid det är en fördel att bilen är verkstads mekad, en seriös hemma mek kan lägga ner 10 timmar för att få en bagatell grej perfekt medan en verkstad trycker ihop skitet så att det funkar. Jag vet själv hur många timmar jag la ner för att få chasit att funka som jag önskade på gatversionen på min e28a. Värdet på bilen ser man på är allmänskick, dvs bilens helhet. Renoverad drivlina ökar värdet medan nymålad bil skapar misstanke (iaf hos mig). Vissa uppdateringar höjer även priset betydligt, medan andra inte ger ett dugg värde ökning Sen är det oxå på hur sugen någon är på just din bil. Att försöka spekulera med en m535i är nog ganska dödfött...då bilarna köps av yngre eller av entusiaster. /Pelle |
|
|
jaha ok.... ja jag för prova mig fram och kolla vad folk erbjuder för skojs skull.... sen om jag får rätt pris så blir det nog att jag säljer den... *SoumI* |
|
|
Tjohej! Ja,en M535:a som betingar över 40' i tänkbart värde ska nog inte ha gått så många mil mer än 10000 + att den i övrigt körts/skötts på ett exemplariskt sätt.. Sen finns det kanske inte så många som vill betala så mycket för en "åttiotalsbil",annat än renodlade entusiaster(växer inte på "träna" dem heller ;)) Normalpris för en M535:a i "bruksskick" som sagt ca 20',vet naturligtvis inte vad just din kan resultera i för slutpris,har ju varken sett den och än mindre provat den ;) osv... Men det är vad jag tror är realistiskt att få ut inom rimlig tid...Men naturligtvis så ska du prova lägga ut den för ett pris som du tycker motsvarar skicket.. Sänka priset går ju om det verkar stendött för tillfället :),ev sälja fälgarna separat.... Mvh Janne. |
|
|
ja precis men då har jag en lite fråga angående fälgar är det samma bullt mönster på m535i som på 240,740 fälgar för jag har ett par sånna som jag såfall sätter på den när jag säljer den.. //tobbe *SoumI* |
|
|
Bultmönstret på en Volvo kan jag inte...5/120 är det på BMW'n hursomhelst..Sedan så skiljer det säkert på inpressningsmått/navdiam också så alternativet är kanske då att hitta fälgar som suttit på någon gammal E28... Problemet är ju alltid att bilen kommer onekligen att tappa rejält i attraktionskraft om du gör så,men det vet du naturligtvis. Mvh Janne. |
|
|
jaha oki... jo för visso, men när man har dåligt med pengar försöker man ju komma så biligt undan som möjligt =)... men men jag har dom fälgarna som sitter på och det får vara bar ;) men jag får tacka så himmla mycket för all hjälp jag fått.. mvh:tobbe *SoumI* |
|
|
Är ganska säker på att Volvo 740 har bulmönster 5/108. /Martin -jag räds inte långmilare- |
|
| Fälgarna passar INTE en volvo.....det gjorde dom i allafall inte från min e32:a...& det är väl samma bultcirkel som på din e28?? | |
|
ja e intresserad av fälgarna om du ska sälja, du kan få mina nuvarande i inbyte också så du har nåt å rulla runt på =) --- WWW.JK-RACING.SE I samarbete med: www.tribal-racing.se www.bobkit.se TMT |
|
|
hehehe... jaha ok, fast fan jag vet inte, det är ju så att man ligger ju illa till i ekonmin fast att sälja sen köpa ny blir dyr... men fan jag vet inte vad skulle du ge för dom såfall??.... eller ja fan nu får du mig att bränna alldeles för många hjärnceller... ge ett bud så får jag tänka på saken.... ha det bra : Tobbe *SoumI* |
|
|
fixa en bild, ville du ha mina i inbyte? --- WWW.JK-RACING.SE I samarbete med: www.tribal-racing.se www.bobkit.se TMT |
|
|
jaha mmm men hur lägger man in bilder lättast på den här sidan då?? vad är det för fälgar du har?? *SoumI* |
|
|
slanga upp dom på min mail bmwe28power@yahoo.se --- WWW.JK-RACING.SE I samarbete med: www.tribal-racing.se www.bobkit.se TMT |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.