|
|
|
|---|---|
|
Sjukt fel nu på bilen! En morgon när jag kom ut och startade, så till min förbannelse så trodde jag nån rolig människa stoppat i nåt elände i avgasröret, för den lät helt annorlunda. Öppnade dörren, och det var ett avgas-pysande ljud bakifrån istället för det goa mullret som ska vara... Hoppade ur, men såg inget fel... Men det pyser oroväckande från slutburken nånstans. En del avgaser hittar ju ut genom den "rätta" vägen också, men en hel del skapar detta pysande.!! Ut och provade köra, och bilen går helt klart slöare, och ingen ork. Var in till BMW, och dom var snälla och kollade av felminnet, men inga fel. Han konstaterade också att nåt är väldigt galet med avgassystemet. Hissade upp bilen, men syns ingen läcka. Måste vara på ovansidan, eller lite överallt, eftersom slutburken är av dubbelplåt, och därmed kan läcka invärtes.... Nån som varit med om nåt ens i närheten liknande förrut?? Kan ju vara så att en katt (ingen kissekatt alltså), har rasat och åkt iväg och satt stopp nånstans. Det är den enda teorin jag har, så jag får väl ägna några semesterdagar till att riva ner avgasröret! DRYGT!!!! Måste vänta till helgen då jag möjligtvis kan få tillgång till garage... *suck* Jaja, tänkte bara dela med mig av ett sanslöst fel, och har nån nåt tips, så kom gärna med det. Eller nåt som piggar upp en! /mvh T | |
|
Har varit med om ett avgassytem på en Ascona där inner rören rostat sönder och fyllnads materialet ("gull-fibern") blåste ut och pluggade till flödet så kanske många kort körningar fått ditt sytem att rosta innifrån kanske?? och med fiber förstoppning som följd?? lycka till Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Förstoppning pga. fiber har vi haft i en gammal saab också, men det släppte ganska fort, sen kom det ut en massa sånt i utblåset. Fattade inte vad det var först, då det såg ut o kändes precis som hår. Nord |
|
| Det är troligen som du tror, att katalysatorn har släppt invändigt och täppt till någonstans på vägen ut. | |
|
inte nödvändigtvis katten utan kan vara en av dom andra burkarna ( något mer humat pris då...) Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Har rivit bort och kontrollerat i princip hela avgassystemet! Ingen skillnad. Fortsätter tråden på ett annat sätt här: Länk I hopp om fler och bra tips! /SUCK och PUST! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.