|
|
|
|---|---|
|
som rubriken lyder hade ner växellådan och kollade in lamellerna och tryckplattan för att kopplingen har börjat strula och allt var just,men upptäckte att det sitter nån form av koppling bakom svänghjulet ser det ut som en bit av en fjäder trillade ut från den är det en friktionsdämpare eller? har aldrig sett en sån tidigare på nån bil var in på en bilverkstad men han såg ut som ett fån helgonet | |
|
det är till 324tdi:n helgonet |
|
|
vet inte hur det är just med din bil men många dieslar har ett "dämpat" svänghjul... dvs stötdämpare + fjädrar så svänghjulet kan vrida sej en aning när man släpper upp kopplingen för att få mjukare växlingar mm.. bilen: Länk |
|
|
Det är inte bara dislar som har fjädrande svänghjul. Min M5:a har det oxå vilket gjorde det svårt för mej när jag skulle slipa det. /Lidberg |
|
|
var nyss in på bmw i luleå och det är ett dubbelmassesvänghjul går det bra att köra lugnt ett tag med den nu eller är det bara att parkera tills jag bytt? för om den bara dämpar till växlingarna så kan man ju köra i allafall för det är ytterst lite som motorn vibrerar på tomgång helgonet |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.