AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
3.209

Vad är rätt pris på min 328Ci-00

Sida 1 av 3
bm
283
bmw325
320d Sedan xDrive-18
320d Touring-09
320i Sedan-06
Hej!

Jag ska sälja min fina 328:a som jag satt ut på annons. Har inte haft många som varit intresserad hittills. Är priset alldeles fel??

Länk
Visa användare
324
Sebbiis
spanar efter m3

det kan man lungt säga min vän.. För dom pengarna får man en 330CI.

Sen står det inte att den är Sv-såld så jag antar att den inte är det.

Är den import då bör du ligga nånstans mellan 180-190

Lycka till!

Mvh

Sebbe

Länk
bm
283
bmw325
320d Sedan xDrive-18
320d Touring-09
320i Sedan-06
Det står att den är importerad (har du läst hela annonsen?), jag tycker den borde vara värd lite mer med tanke på utrustning, vinterdäck+ Även kollad mätarställning på BMW + nya länkarmar mm. Eller så får man bita i det sura äpplet å förlora en massa massa pengar fast jag endast haft den i ett år....

/Marcus
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Jag skulle tippa att du kan få runt 200.000 för bilen om allt är "i ordning". Kanske lite mer eftersom du bor uppe i norr där priserna generellt är lite dyrare.
bm
283
bmw325
320d Sedan xDrive-18
320d Touring-09
320i Sedan-06
Ok, ja det var ungefär vad jag trodde. Bara det att dom som är intresserade bor inte här i norr..hehe
Jag tror att CI-modellen är lite svårsåld för tillfället. BMW sålde nyligen (fortfarande några kvar??) fabriksnya 320 CI med komfort och lifestylepaket samt helläderklädsel för 299.900:- Detta erbjudande gällde även med finansiering t. 3,95% ränta..
Faceliftad modell med 3 års garanti..
Inte lätt att sälja e 4 år gammal import för 225K.. Visst, klart större motor, men ändå..
Skulle tippa att Du måste ner under "200-strecket" för att få någon försäljningsframgång..
Verkar dock vara en riktigt fin bil om man tittara på den i galleriet..
Lycka till!

to
268
tooon
325ix -07
Som riktlinje kan jag ju säga att min svensksålda 323Ci, 6200 mil, -99, fullutrustad (samt vinterdäck ;) ) ligger ute för 165 000.
För tillfället är det definitivt köparens marknad då det är många som säljer och få som planerar/har råd att köpa ny bil i den här prisklassen.
Dessutom är det semestertider...

Få hör av sig, ännu färre kommer och tittar på bilen.
Nu verkar det som om jag till slut kommit överrens med en köpare på slutpriset 160 000 - prutat och klart.

Nu har ju du en 328:a och dessutom en -00. Så har du lite tålamod kan du säkert få 185-190k.
Du har ju dessutom en mycket mer lättsåld färg än vad jag har! :)

Mvh
/ Peter
Min gissning hamnar på 185-190 kkr i slutpris.

200 kkr för en 328ci, de dagarna är över, de flourerar 330 sedan i de regionerna.

Var God att söka innan du frågar!
Länk
Visa användare
227
oooo_quattro
520xDT -16
bmw325: Helt klart överpris, sålde precis en svensksåld, fullmatad, helskinn, sportstolar, xenon... 6180 mil, mkt välskött etc.. för 174kkr. Skulle gissa att du hamnar någonstans där också. Jag var ändå nöjd med det priset.

dekewi: Oj, oj.. säljer de 04:er med skinn etc för 299kkr. Presser verkligen priserna!

Måste säga att couperna är mycket snygga!!! Men men.. börjar bli gamla faktiskt... min var (om några månader bara) 5 år!

Titta bara på nya 1-serien .. mkt fräsch design! .. snart kommer hösten... sen.. nya 3-serien.. då kommer det nog bli än svårare att sälja e46-coupeer (särskilt då ej faceliftade).

Lycka till med försäljningen!!! Men sänk priset om du vill sälja bilen.

Johannes - Borås
bm
283
bmw325
320d Sedan xDrive-18
320d Touring-09
320i Sedan-06
Jag vet att 225' är ett överpris men jag satt det för att det ska gå och pruta + att man kan ju alltid testa.....men 190' har jag redan en köpare på så ni tycker jag ska sälja den för det???? det känns som att 200' är min smärtgräns men men.....
bm
283
bmw325
320d Sedan xDrive-18
320d Touring-09
320i Sedan-06
oooo_quattro var det en 328Ci-00 du sålde för 174 ? lät billigt... om den var fullutrustad som du säger..
BMW325,

det gäller för dig att hitta en köpare som är REJÄLT kinkig på miltalet och kan tänka sig en relativt kostsam 328CI utan navigator. Har du en köpare på 190KSEK, känns det spontant som att det är bara att ta chansen att bli av med den, att "vänta in rätt köpare" kan bli dyrbart då bilen är ny och sjunker snabbt....

/Simon
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Har du en köpare för 190.000 så är det nog läge att tänka på att släppa. Kanske kan ni komma överens om 195.000 och då får du vara nöjd. Sen förstår jag inte resonemanget om att man kan få en 330 sedan för 200.000. Man kan också få en M roadster, M3 Cab, osv för 200.000. Är köpare ute efter en coupe så är man oftast inte sugen på en sedan. Som sagt runt 195.000 låter bra, bra miltal och den enda utrustningen som egentligen saknas är navi men det är inte många 328or som har navi i vilket fall så det kanske inte spelar någon roll. Även om jag i dagsläget aldrig skulle köpt en BMW utan navi om man har tänkt behålla bilen i ett längre perspektiv.
Acey: Okej, vi vänder på det, du jagar en 328ci och hittar en 330 sedan med likvärdig utr/mil för samma pengar, vilken väljer du?
För mig är valet väldigt enkelt.

Länk
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Om jag är ute efter ett päron köper jag förmodligen inte ett äpple, och detta har jag själv varit med om när jag sålt en sedan. För den allra största massan så är skillnaden mellan en 328 och 330 inte specielt stor. Man vill ha en bmw, gärna med sexa och en coupe. Det är en livsstil och inte ett val om att få mest bil för pengarna. Det finns en anledning till varför coupen håller värdet bättre än sedanen.

Visa användare
1.024
Alf_VON_Sil
BMW X4 20d
Jeep Wrangler YJ
"Skogsbesten"
Ci och sedan är två väldigt olika bilar. Ci är är bredare, lägre och längre och är en helt annan bil har ägt båda bilarna.

Det beror på vad man är ute efter med som asey skriver är man ute efter en ci så köper man en ci och inte en sedan.

Det är bra att BMW nu börjar namnbeteckna dem olika, då kommer folk förstå bättre att det är olika bilar.

mvh
Kristian

Om man vill ha en bmw med sexa och de skall vara en coupe så kan man lika gärna köpa 320Ci. De var du själv som gick in på äpplen och päron.

Om man tror att skillnaden är liten mellan 328 och 330 så har man inte provat dessa 2.

Du får de o låta som att en coupe "jagare" inte kan tänka sig något annat. Detta stämmer inte enligt min erfarenhet.

Skillnaden på bilarna bakom ratten är väldigt liten, sedanen är något tystare. Karossmässigt är de självklart skillnad men valet ovan blir inte svårt för mig som sagt.

Länk
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Tror det är väldigt delat.

Sexcylindrig motor samt coupemodell är det nog många som vill ha för "att ha". Tror det finns lika många som vill ha så mycket bil för pengarna som möjligt, dvs "hittade ingen coupe för rätt pris men jag fick en trevligare motor".

För nog är det stor skillnad på en 328 och en 330, har ägt den förstnämnda...

Mitt val skulle lätt falla på en 330 sedan med M-paket om alternativet var en 328 coupe med samma mil och utrustning. Skulle dessutom betala mer för 330:n.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Wendtan: Nej, för det finns ett visst krav när det gäller motor. Sen om det är 325/328/330 spelar enligt min erfarenhet ingen större roll. Skulle du köpa en Coupe om du var ute efter en cab från början? Skulle du köpa en touring om du var ute efter en sedan? Tror du underskattar av människors vilja. Varför är det mer sug efter couper än sedaner? Varför kör du en coupe och inte en sedan? Du kunde fått samma bil som du uttrycker det fast kanske 20-30-40.000? billigare.

Anders S. Visst finns det exempel på det omvända annars hade couperna varit ännu dyrare. Men jag har varit med om fler valt bort sedander för sämre utrustade och dyrare couper. Nu pratar inte jag om hur jag hade gjort utan hur jag upplever marknaden.
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Det är kanske majoritet av det slag du säger. Vad jag ville säga är att jag tror (?) att det finns en hel del "som jag". Tror som sagt att det finns en hel del som inte alls är så bestämda över exakt vad dom vill ha. Märket är viktigt, motorn är nästviktigast för några medans karossen är det för andra.
Själv "bestämde" jag mig att jag skulle byta ut min 328-sedan mot en coupe för ett år sen. Efter att ha provkört några 323:or och 328:or förstod jag att jag fick exakt samma men för mer pengar. Därför blev det en cabbe av en helt annan modell, nu fick jag nåt helt annat, för mindre pengar. Nästa gång TROR jag att det blir en e46-cabbe. Men vem vet, jag kanske ramlar på en fin 330-kombi! :)
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
anders s: Jag är också som du ganska öppen. Tex skulle mitt val stå mellan en E46 328ci och 330ci, inte en sedan. Däremot om jag skulle ramla över en alpina b3.3 (även om det var en sedan!) så skulle jag hellre välja en sådan! Alla är olika, jag har dock dragit min slutsats om "bmw köpare" så som jag beskrivit det. Jag skulle inte få för mig att tex importera en sedan och försöka sälja här. Däremot en coupe skulle vara lättare. Jag tror däremot att utrustningen är jätteviktig, ibland faktiskt mer än bilmodellen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.