|
|
|
|---|---|
|
Har monterat el-fönserhissar bak på min 525 -95. Har bytat kabelstocken i dörrarna och RM-boxen under baksätet. Kan bara hissa fönserna upp ej ner. | |
|
Konstigt! 1. Är det samma sak på både vänster och höger sida? 2. Är det samma sak oavsett om du använder knappen i dörren eller i mittkonsollen? 3. Går det att barnsäkra bakhissarna med lilla knappen i mittkonsollen? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
1.samma på både höger o vänster 2.samma oavsett om jag använder knapparna på dörr eller mitt konsollen 3.har ej provat barnsäkra det,får prova det imorgon. Måste sänka ner rutorna med batteriladdaren först! |
|
|
Hade fel igår. Jag kan hissa bak fönsterna med knapparna på mitt-konsollen men inte sänka dom och knapparna på dörrarna händer det ingenting med. Har provat ändra på barnlåsknappen med. |
|
|
"Klickar" det i reläerna i RM när du trycker på någon av knapparna som inte fungerar? Det gör det i min E34 (utrustad med "stora" RM och vevar bak), då jag provar med en 4x strömbrytare i mittkonsollen. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Ja det "klickar" när jag trycker uppåt men ej neråt. Knapparna på dörrarna hörs ej spelar ingen roll om jag trycker upp eller ner. |
|
|
Det sitter ändlägesgivare till rutorna, har du monterat dem fel? Fast i så fall bord det inte fungera att hissa upp från mittkonsollen. Jag börjar tro att det är fel på (eller fel variant av) antingen GM eller RM, har du någon annan box att prova med? Vilket artikelnummer står det på GM och RM? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
idag provade jag att bytta utt både GM o RM . Jag tog dom från samma bil som elfönsterhissarna kommer i från. En M5 -92. Är det fler en dom reläerna? Har barnlåset ett eget relä eller säkring? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.