|
|
|
|---|---|
|
undrar en sak. Har en 318 is , som jag vill sänka där fram. Måste jag sänka där bak också om jag skulle göra det. Blir det stor skillnad i väghållningen.? nån som kan det här?? måste man byta både stötdämpare och fjädring.? eller går det att bara byta fjädring?? tacksam för svar, | |
|
Hej p-zon! Du behöver inte sänka där bak också men det kommer nog att se lite knepigt ut. Jänke look på en BMW är väl inte att rekomendera. Däremot är en keilformen teifen look helt acceptabel. Klart att det blir en skillnad i väghållningen med lägre tyngdpunkt, styvare fjädring. Men med enbart sänkt fram dvs styvarefjädrar ev dämpare kommer du att få en svajig bakdel. Det går bra att enbart byta fjädrar till sänkfjädrar men du bör tänka på att orginaldämparna jobbar i fel läge då (för långt in) med sämre prestanda som följd. Det optimala är att köpa en sänksats som inkluderar både fjädrar och dämpare och som iregel är samstämda med varandra. Jag köpte ett H&R cupkit vilket innehåller både fjädrar och dämpare och jag kan säja att det blev stor skillnad på väghållningen. Men en sänkning innebär alltid en kompromiss. Lågt blir stötigt i lägrefarter. Och sedan är det ju det här med farthinder i innerstan... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.