|
|
|
|---|---|
|
Är kraftigt intresserad av att skaffa mej en 535a 88-91. Är det nå speciellt förutom det vanliga på e34or man ska se upp med på dom? Med det vanliga menar jag rost baki lister och tanklocke, slitna bakvagnsbussningar, framvagnsdetaljer, sliten kam. En import bil från -00 som ser ut att vara i bra skick både utvändigt å invändigt är det nå att vara rädd för? B M W - Do I need to say more! Länk | |
| Om det mekaniska låter och går bra ska det inte vara några problem. Är dom skött håller dom. Men jag föredrar att renovera en topp än att laga rost så kolla rost noga. Jag har en rostig 535 -88 och det är inge roligt. Min har rostat kraftigt i trösklarna, runt domkraftsfästena så kolla vid dom om det ser ut att vara tendens till rost. Om det är det så kan det komma en hel del har jag märkt :). Sen så är det typ huv, fram- bakskärmar, bagagelucka som rostar. Min har rostat runt tanklocket oxå. En välservad bil som är i fint skick brukar inte innebära några problem. Men för guds skull kolla rost noga om du är som jag som hatar rost =). Och lyssna så motorn låter ok så inte kamen eller nått annat ger upp inom kort för det är ju inte direkt billigt med en helrenovering av toppen. | |
|
Zeg sammanfattade det hela rätt bra :) Jag har haft min i 1,5 år och kört 2600 mil, den enda "stora" utgiften jag haft var att byta lambdasond..en välskött bil/motor kan gå hur långt som helst..sen drar den ju lite soppa, räkna med 1,2 i snitt blandad körning så hamnar du hyfsat nära sanningen. En mycket trevlig bil med bra drag och fin komfort är det i iaf |
|
|
Jo ja har ju haft en 518i -90a i 4a år nu pga av studier å dyl. Men nu kändes d som ja e jääkligt less på motorn iaf =) Älskar e34a karossen, bara synd att dom har tendens att rosta lite grann ja. Nog för att it min e den rostigaste direkt, rätt fin faktiskt. Jo visst, lite extra sås får man räkna med men körglädjen e väl typ 200% mer i en sån åtminstone så d e no värt varenda krona =)) Bor uppe i norrbotten så vi har lite bättre bevarade bilar så ja hoppas hitta ett bra ex här uppe! B M W - Do I need to say more! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.