|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som vet av skivor som passar rakt av till en E34 525 -93 som inte är av märket original eller pirat. Jag vill ha ett par skivor som garanterat inte slår sig efter ett år á 1500 mil. Brembo eller liknande kan det vara något. Någon som vet vart man kan vända sig för att få tag i riktiga grejor. | |
|
Vad använder du bilen till? Är det bankörning? Jag tycker inte du borde få problem med originalskivor. De flesta Brembo-skivor som finns att köpa är tillverkade som "piratdelar". Om du tänker på Brembos racingsortiment så är det några klasser dyrare. Om du vill ha bra service och kunnig personal så kan jag rekommendera Pean Sweden Länk Men jag vill ändå framhålla BMW Original som mycket bra och privärt i detta sammanhang. /Anton |
|
|
Mekonomen använder sig av Brembo-skivor kolla med dom. |
|
|
Brembos standardskivor tillverkas inte av Brembo själva. Bland annat är det Tridon som tillverkar dessa skivor. Harm an problem med att skivorna slår sig (värme) så tycker att problemet ligger i att beläggen är dåliga alternativt att man har fel bromsteknik. Dåliga belägg=värme osv. Vad har du haft för belägg när problemet uppstått? /Anton |
|
|
Beläggen stavas original och märket på skivorna stavas på samma sätt. Och körstilen är det inget fel på helt normal körning. Det finns dem som kör betydligt hårdare. Jag har inte mätt upp skivorna men jag tog lös bromsoken i helgen och när jag satt tilbaka dem så roterade inte skivorna helt frit varvet runt det sög fast litegrann på höger sida på ett ställe av skivorna..... det kan ju ha varit smuts på skivan..... men jag har hört fler som har haft väldiga problem med skeva bromsskivor. |
|
| Har byt castestagen och bussnigarna och nu är vibrationerna i framvagnen som bortblåsta, så det var nog inte skivorna utan stagen det var frågan om | |
|
Jag bytte skivor 2ggr innan jag kom på att det var castestagen och bussnigarna som var slut. Dom fungerade bra i 200-300mil sedan blev det vibrationer. Har efter castestag och bussnigs byte kört minst 2000mil utan problem. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.