AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
657

Var är kabeln?

ko
13
kosken
528iA touring -97
Har tänkt och skaffa cd växlare till bilen och har letat efter kablarna till vilka växlaren ska kopplas till.Problemet är att jag har bara hittat en svart liten kontakt med tre kablar till.Men var är den andra/vart ska den dras?
Det är inte givet att du har förberett kablage till växlaren, tyvärr.
Brukar vara en 10-polig Molexplugg framme vid huvudenheten.

FP
Visa användare
318
Robert Sahlin
320i Coupe -95
Ferrita sportsystem
folke: Hur ser denna kontakttyp ut? Sedan jag bytte till ny huvudenhet i våras vet jag inte hur jag ska koppla in växlaren igen... har en näst intill fyrkantig kontakt på kabeln från växlaren, minns dock inte om den var 10-polig.
Visste jag bara vad det var för kontakttyp, kan ja säkert köpa en adapter till min blaupunkt huvudenhet.

mvh Robert Sahlin
ko
13
kosken
528iA touring -97
Jag vet nu att den kabeln som jag har framdragen bak där jag har navigations enheten passar till växlaren.Men problemet är att jag vet inte vart den andra ska.Jag hade loss navigations/kasett panelen där fram men där fans ingen plats för någon mer kabel.Jag hittade video modulen igår framför reservhjulet och där fans en plats för en kontakt.Kan det vara där jag ska kopla in den kanske.
Denna Molex är en 10-polig modell med 2x5 rader med stift med 2,54mm stiftavstånd alltså en liten kontakt. På huvudenheten sitter den alldeles under den stora kontakten. Du ser bild på
gör-det-själv här till vänster under mektips Scanner och lågnivå.
Nån adapter skall du inte behöva, du menar en BMW huvudenhet tillverkad av Blaupunkt och BMW:s växlare eller?

FP
Tyvärr har jag inte skruvat i modellen med Navi osv.

FP
ko
13
kosken
528iA touring -97
Tack ända.Det ska nog lösa sig när jag kommer över en växlare och får prova lite.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.