|
|
|
|---|---|
| Bytte till blåa parkeringsljus fram. Problemet e att blinkersna fram lyser konstant efter bytet. Plus att det indikerar fel på två lampor på kontroll panelen. Någon som haft liknande problem eller vet vad det beror på. Blinkersna skall väl inte lysa för att man byter två lampor? | |
|
Ja det låter som det kan bero på det. Men snyggt blev det så man får väl leva med det. |
|
Dark Rider |
lite offtopic men ja har oxå blåa parkeringlampor men ja plockar ut dom i tid och otid är så rädd å få böter för "pappa blå" lär väl stoppa en dirket om man har blå lampor därfram!? Bil´n min: Länk |
| Funderar på att köpa teflon hättor istället så slipper ha felmeddelande som lyser i bilen hela tiden. | |
|
Jag har blåa lampor som positionsljus. Har även blivit stoppad av polisen som inte anmärkte på detta, de enda han sa var att min nummerskylt inte är laglig... =) No turboshit, just real power! |
|
| bmw lover: på e46 tänds blinkersen om glödlampan e trasig eller om man satt i fel sorts lampa..jag satte i en 10w vit diodlampa i min bil den lös och det blev jävligt snyggt men blinkersen tändes | |
|
Vart fick du tag i 10w vita diod lampor? Jag har nu xenonkonverterat i halvljus och dimljus och söker vita park lampor. mvh Micke |
|
|
Problemet är att det inte finns några lysdioder på 10W (än), därför tänds blinkersen med reducerad effekt. LKM tror att positionslampan är sönder eftersom den drar för låg effekt. När halvljuset tänds så släcks blinkersen eller hur? Samma problem som uppstår vid vissa bakljuskonverteringar osv. Man kan lösa det genom att parallellkoppla lämplig belastning. FP |
|
| du kan ha en lampa på 5w som lyser in i motorn o sen ha de blå på annars kan du ha ett motstond finns på elfa så slipper du felmeddelandet | |
|
Lite mörk bild kanske. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.