AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
774

hur kopplar jag in slutsteget...

marre86
Hej!

jag har köpt en cdspelare = clarion bd239rg 4x51w går de koppla in slutsteg till den de finns ju inte någon lågnivå utgång?

han som jag köpte den av säger att man ska använda sladdarna som finns på iso kontakten, färgen på sladdarna är = (gul/ röd minnet?) (röd ström) (svart jord) blå ? orange? går de koppla in slutsteg till denna cds,? isåfall hur ?

Mvh

marre86
hej

kan man köpa en ny iso,kabel med lågnivåutgång funkar de ok?

Du behöver nog ha riktig inkopplingsanvisning, du fick inte med några papper eller så? Den borde ha lågnivåutgång, men du kan ju alltid använda en hög>lågnivåomvandlare annars. Strunta i effektsiffrorna, verklig effekt ligger runt 15W/kanal vilket är helt OK och normalt.

FP
marre86
Hej!

jag såg i biltemas katalog att dom har iso kontakter med lågnivåutgång, men om jag köper en sådan iso tar den någon av dom 4 andra högtala kontakterna då?

Visa användare
385
Nord
520i -86
323i -85
Vissa apparater är väl byggda så att man ska få lågnivån via iso kontakten, så det kan stämme mkt väl det du säger marre86.

Nord
Vad ska du använda steget till? Ska du driva en bas eller fram/baksystem?
marre86
Hej! en st baslåda.

Mvh

okej,basen e inte riktigt lika känslig mot störningar som resten av systemet är så du kan nog använda t.ex. biltema's kablar för att omvandla högnivå till lågnivå,nackdelen med det e att om du inte e lite händig så förlorar du ju minst två av stereon's ordinarie högtalar kablar och om du då har fram och bak högtalare som du vill driva med bara stereon så blir det ju lite fel :( jag kan inte clarion så bra men det finns inte en adapter som man pluggar in i bak på stereon då?vet att blaupunkt har så på vissa apparater. Lycka till.

BMW,///M Power,/////ALPINE :P
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.