AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
1.790

Lacka kjolpaketet

Ska försöka lackera om mitt kjolpaket nu i helgen, är det något speciellt man ska tänka på om man ska lacka det själv ? ska använda kompressor och en färgspruta. Vad kostar metalliclack,förtunning,härdare och klarlack ? Hur många liter lack tror ni man behöver köpa ?
ni
73
niklashörnell
325i Sedan - 95
Heinkel Trojan - 63
Porsche cab
tar upp din tråd igen.
Jag känner en som bara köpte en sprayflaska med originalfärg och klarlack på sprayflaska när han lackade kjolarna/nedlackade med mycket bra resultat. Är detta smart? Håller det och vad är era erfarenheter om det finns nån annan som har provat detta?
ni
73
niklashörnell
325i Sedan - 95
Heinkel Trojan - 63
Porsche cab
tar upp din tråd igen.
Jag känner en som bara köpte en sprayflaska med originalfärg och klarlack på sprayflaska när han lackade kjolarna/nedlackade med mycket bra resultat. Är detta smart? Håller det och vad är era erfarenheter om det finns nån annan som har provat detta?
ja
276
japsmacke
328IM Touring -98
Är inte jag skulle rekommendera!
Testade detta när jag hade rostlagat lite på mina framskärmar. Blev väl bra så, men nyansskillnad. Nu har jag cosmosvart metallic så ar man vanlig solid lack så blir de säkert bättre. Lacken sitter där än =)
Visa användare
660
Bholmberg
BMW 330i Touring -00
Jodå jag känner en kille som lackat om din frontkjol efter vintrarna pga stenskott osv. Blev väldigt bra faktiskt, han våtslipade också för att få upp glansen.
Men inte skulle nog jag lackera mitt kjolpaket själv, blir ju garanterat bäst på riktig lackning. =)

--
DTM system och rak 6a ;)
Fl
1.526
Flayer
318 Cabrio - m50b25
Man bör nog använda 2 komponents lack när man gör det.

min ska in på lack nu krockskada samr frontspoiler (m3) samt sidokjolar m3 i samma veva. Kostar 2000 kr för front och kjolar kan vara värt att lägga dem pengarna för att få ett bra resultat.

Länk
Jag tror att du behöver ha mjukmedel i färgen, kolla med de du köper färg av.

// Peter
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.