|
|
|
|---|---|
lizard |
hej jag undrar vad man kan ta ut för en bmw m535-85 som har elhissar,man5vxl,c-lås,elspeglar,servo,el-taklucka,arktisblå met,m-sport inredning,så gott som rostfri,går mkt bra lite tick i kam ev ventil,orginal lättmettal fälgar,bra i lack och inredning,vad kan vara ett normalt pris för denna bil.. |
lizard |
glömde skriva att bilen ej är vinter körd dom sista åren och den har gått nästan 22000mil |
| Jag skulle gissa på 15', denna verkar vara i mkt fint skick. | |
|
15' tycker jag är för lite för en fin M535. Är den fin så ska det nog landa på drygt 20' tror jag. |
|
| Jag tänkte mest på att det är en 85:a, 16 år gammal...men ingenting är omöjligt om rätt köpare dyker upp. | |
|
Om det är kammen som börjar blir sliten och inte bara ventiljustering så skulle jag tippa på ~15 --------------------------------------------- "Speed doesn't kill, it's the sudden stop..." |
|
@BeeMWe |
Jupp 15´låter som ett pris du kommer få den såld för. |
|
Självklart kan man få den såld för det. Men man kan få ut mer också. Har hjälpt en kompis att hitta sin M535 och man märker att de är eftertraktade. Det kan va mycket svårt att hitta en fin för 20000 och därför så tror jag att man kan få minst 20 för denna om den är fin. Visst är den från -85, men denna modellen är ju en entusiastbil med blivande samlarvärde. Det gör ju att fina ex står sej bra i värde. Liknande som med tex M3 E30. |
|
lizard |
ok tack för alla svaren så nånstans mellan 15-20000:-bör man alltså få |
|
Hallå! Tror inte någon köper en sån här vagn som bruksbil så att den är från 85 gör egentligen ingenting. Skick, utrustning och miltal är desto viktigare för en entusiast som söker en sån. Gissar också på 20000:- kanske lite mer om det inte är kamaxelbyte på gång (lite tick). //Sniffer |
|
|
Jag gissar också på 20.000 kronor. //Schnitzer |
|
|
Fungerar mycket bra som bruxbil... grym på att dra igång alla vänners bilar som inte startar...*L* Förvånansvärt soppa snål oxå, (drar mindre än min ex 528)MVH L Ex:02-?,323-83,323-84,323/2,5,325t-89,325-91,530-77,528-84, |
|
lizard |
det var en ventil som spökade nu går den perfekt efter ventil sjustering inga miss ljud här inte behåller nog bilen ett bra tag till |
|
Hej! Dad tror ni om den här(min fars bil): 535i -86 dimantsvart Ingen rost Gotlands Körd sedan -90 (inget Salt) 16"BBS fälgar Rött skinn sportstolar Konverterad AC Farthållare ABS Färdator Sv-såld servad av samma BMW Verkstad sedan -90 22000mil Automat 4*Elhissar+eltaklucka Sätesvärmare Träpanel och växelspaksknopp Servo Bilen är i fint skick och har inga fel? Den är inte till salu men jag är bara nyfiken vad den kan vara värd. Lars |
|
|
Ialaw! Automat sänker. Sen att det är en utan M-paket kanske är ett plus. Iaf finns det en del som vill ha en "clean" 535:a.. Skulle gissa på 25000 om den är i ett fint skick. Men som sagt iom att det är en automatare så blir väl kundkretsen snävare.Sedan börjar ju miltalet ev. tala för en förestående topprenovering.Det är inga missljud el. dylikt från motorn?Drar ej olja? Mvh janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.