|
|
|
|---|---|
|
jag har lite frågor om M535i -87!?, om nån skulle kunna vara snäll och ge mig svar på dom. det är så att jag har blivit erbjuden att få köpa en M535i av 87års model men bilen va i trafik första gången 1988-02-15, och haft 10st ägare och rullat ca:22.000mil och på vägverkets sida så står det att den är av Fabrikat: BMW M535I. så är det en riktig M5? utröstningen som, ratt,stolar,kjolpaket sitter på den. så vad är det man ska tänka på?? den är i helt orginal skick listen runt skärmkanterna är kromad och jag hört att det hör till orginal men jag har dock inte hittat en enda bild med en M535i som har det sen så effekten ligger på 150kw (204hk) och dom enda fel på bilen är att neder kant av fram skärmana har blivit blestrade tack vare att 18" fälgar, fast det är som tur bara yt rost men bilen är annars helt ren från det otrevliga fenomenet så vitt jag såg, men vart har bilen sina svagaste punkter?? sen om jag köper bilen så måste jag slänga upp v-låda " han nuvarande ägaren har skaffat en låda som rullat 12000mil, och kardan som gått 9000mil" så är då dom gerejerna frächa?? är köpt från j-köping bildemontering för 5500Kr med 3mån garanti. men det var bara att smälla upp och köra men han rådde mig till att byta kopling också så ska man göra det det är inge fel på den gammla men han sa om han hadde beholt bilen så skulle han själv gjora det, sen så är en fram sätet slitet, men som i motorn vad ska man lyssna efter och vad kan det vara för fel? (vanligast) sen med bilen får jag ett par Schntzer copy fälgar 17" som har rullat en säsong (köpta på gummihuset) priset var ca:10300 för däck o fälg så då är det jag undrar sist är det värt att köpa bilen för 19000kr....?? bilen har stått i garage under vinter tid dom senaste 10år och sen så den totala summan han har lagt ut på delar va runt 12000?? tacksam vid svar mvh://tobbe alias *SoumI* *SoumI* | |
|
Ok...M535i är en M535i...inte en M5:a... M5:an har nog 286 Hk ;) Motorn: lyssna efter ventilknack...annars är det en bra motor om den inte slamrar för mycket :) Rost i nederdel dörrar, och rost skärmar fram är inte ovanligt. Kromade skärmlister..orginal?, tror ej, det är nog vanligast med skärmbreddare i plast. Kanske har det bytts ut mot kromade?? Främre undre fjädersätena brukar rosta en del. Förarstolen brukar vara lite sliten där arslet hasar sig över när man kliver ur och in i bilen... Slitna bussningar vid bakaxeln/upphängningen..."klonkande ljud/känning" vid växlingar?.. För övrigt....en jäkligt rolig och körglad kärra ;) kvinnor kan....efter att vi förklarat för dem...:) |
|
|
Och så kan du ju söka på forumet.... "sök inlägg".. Finns nog en hel del där å läsa om.... kvinnor kan....efter att vi förklarat för dem...:) |
|
|
jaha ok... man tackar för hjälpen *SoumI* |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.