|
|
|
|---|---|
|
Torsdag kväll: Åker och tvättar bilen grundligt med avfettning och torkar den. Fredag morgon: Börjar med BMW lackrengörningsmedel. Lägger på hela bilen "tyvärr" med poleringsmaskin. Låter det torka, dröjer väldigt länge före det torkar tog ca 2 timmar minst. Fredag Lunch: Börjar polera, upptäcker att det är fruktansvärt tung jobbat, byter poleringshättor 6 gånger. och gå över bilen 2 gånger. Alltås har jag gjort av med 12 poleringshättor, pågrund att vaxet blir som sirap i hättorna provade både med bomull och frotte. Går över bilen en sista gång med en frotte handuk. Nu känns det hyfsat. Fredag kväll: Börjar vaxa bilen samma sak här fruktansvärt tungjobbat. Maskinen och jag går verkligen på knä. Tvättmaskinen hemma går på högvarv för att få fram rena polering hättar. Fredag natt: Är bra trött på skiten nu. Resultat ser för jävligt ut det ligger en fet hinna över bilen. Drar jag ett finger över lacken blir det ett sträck. Det går inte att polera mera känns det som. Lördag morgon: Nu är jag så trött på skiten så jag åker till en GDS hall får tag i kallavfettning, tvättar bilen grundligt fleragånger gnuggar och gnuggar, gör av med 2 liter kallavfettning. Bilen känns nu mindre fet. Lördag lunch: Köpte Sonax hårdvax från OK/Q8 lägger på denna för hand och polerar den 10 minuter senare med poleringsmaskin och 3 hättor. jobbet fixades på ca 2 timmar med Sonax hårdvax med utmärkt resultat. Min fråga: Vad gjorde jag för fel? För jag måste ha gjort nått fel för något så förbannat jobbigt vax kan inte produceras år 2004. Förlåt för det långa inlägget. Men det är ganska allvarligt om jag inte gjort nått fel. Kna kanske spara någon stackare lite tid. Mvh Kristian | |
|
Hade samma problem för ett par veckor sedan, se min dagbok ---> Länk Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Intressant Micke! Jag måste faktiskt erkänna att jag misstänkte väldigt hög luftfuktighet. Och tänkte sätta på värmefläkten! Jag slet så svetten rann och tänkte att mina nerver aldrig skulle tåla en värmefläkt i redan det mycket varma garaget.hehe Ja då var det utrett, tackar jag för, väntar till nästa vaxning före BMW produkterna åker ut ur mitt garage. Tänkte ge det till svärmor. Mvh Kristian |
|
bustorp |
Låter nästan som att du har för mycket medel tycker jag så att det kladdar på padsen. Hur mycket la du på? Provade du att fukta frottén innan du torkade av? Be svärmor hjälpa dig nästa gång annars. Det stärker banden, vet du.....hehehe BMW är inget man bara äger - man har det i blodet på något vis! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.