|
|
|
|---|---|
|
nu har jag vart i valet och kvalet snart i 2 månader om jag ska sälja 535an (91-), men nu har jag köpt mej själv en krockad m5a (90-) med 13000 garanterade mil på mätarn. fick ett jäkligt bra pris på den. så nu blir det alltså att skruva lite den närmsta månaden. har tänkt ta hela drivlinan och motorn till 535an.. och det jag tänkte var om det finns nån som har erfarenhet av ett sånt bygge? motorfästen, elektronik passar det rakt över eller krävs det mkt om byggnationer? och sen till det jobbiga. går det att komma igenom besiktningen med en sån motor?? ps: har en klockren helskins inredning från m5an i svart skinn till salu. pma för mer info. | |
|
allt ska passa rakt över. besiktning blir svårt. är det inte möjligt att flytta över trasiga delar från 535 --> m5 istället? TwinTurbo=Twice the fun :D |
|
| men alltså, kan man ta sej igenom besiktning eller ser dom direkt att det är en annan motor,? tänkte nämligen slipa bort mpower märket på ventil kåpan:) | |
|
vet dom det minsta så ser dom att insuget har separata spjäll m.m. finns rätt många duktiga besiktningsmän.. man väljer ju inte ett jobb man INTE är intresserad av menar jag... TwinTurbo=Twice the fun :D |
|
| nae det är klart. men är det nån som klarat en besiktning med denna motor i en annan bil?? | |
| Vet ett par som åkt genom sbp me 3.6or i e28or... | |
|
jag besiktigar me 3.6 i min det funkar fint bara man inte ligger på sneden in till besiktningsgaraget...motorn satt i redan då ja köpte bilen han som hadde bilen har bara filat bort m-power märket på ventilkåpan det e väll inte säkert att det funkar men man provar ju om du nu stoppar ner motorn så hoppas allt går bra mvh pezen Länk |
|
| Jag har besiktad e28 två gånger utan problem med en sån motor, spelar nog ganska stor roll vilken besiktningsman man får... | |
| hehe, fyfan vilken chansning man tar alltså. men vad gör man inte för 100hästar till under huven:) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.