|
|
|
|---|---|
marre86 |
Hej! har vaxat å lagt försegling på bilen för 2 veckor sen. vågar man använda ett milt avfettningsmedel nu när man ska tvätta bilen ? Mvh |
|
Finns ingen anledning att ha avfettning denna årstiden på en nyvaxad bil. Kör bara med högtryck och svampa sedan som vanligt. Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
stefannorr |
Lämnade in min på dubbel lackförsegling förra tisdagen,fick ej röra bilen på 2 veckor så nu är bilen full av pollen+kalkdroppar av vatten när ja spolat av den,men han sa att efter 2 veckor när lacken härdats var de bara köra på som vanligt. |
|
Vad har dubbel försegling för funktion??? Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
stefannorr |
Micke Olsson> Fråga inte mig : ) fanns o välja på enkel o dubbel och ja tog de dubbla,kostade 2300 kr år 1 fick de för 1000 kr nu år 2. |
marre86 |
Ok de blir inget avfettningsmedel. Mvh |
| Avfettar man när man nyligen har vaxat så försvinner ju vaxet. = J-vligt onödigt! | |
|
stefannorr: Förstår fortfarande inte. Har du betalat för två tillfällen eller vad? Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
stefannorr |
Nej inte betalat för 2 olika tillfällen utan dom la på ett dubbelt lackskydd,som var typ 800 kr dyrare än de med ett lager |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.