|
|
|
|---|---|
|
Nu blev min antenn bruten.. *igen* Det är uppenbart att någon tycker det är roligt att bryta av min antenn.. grr.. det är inte blodigt dyrt, 275:-/st men irriterande. Pajasen har iaf inte repat lacket (som tur e) vid något tillfälle. Någon som har tips hur man ska undgå detta utan att behöva skruva av antennen varje gång? Finns det en mindre antenn man kan köpa? (Kundservice på BMW visste inte) Tyvärr kan man inte böja tillbaka antennen efter att den blivit knäckt.. | |
|
Skit i antennen och lyssna på cd istället =) /Carl BMW-Träff, Göteborg 2/7 |
|
|
Skaffa en mjuk antenn som jag har.... Den tror jag inte går att bryta av. www.snajdarn.se |
|
Helga |
230 volt i antennen............. Helga |
| Z3 vart köpte du den? Länk tack!! | |
|
Det e den som har suttit original på bilen från början.... har haft sån på alla mina Z3'or original. Brorsan hade en "hård" antenn som gick att ställa vinkel på... det kanske är en sån du har? Den som jag har.... en sån hade vi sittandes på en Passat här på jobbet så det e nog nån standard som du kan köpa var som helst typ. www.snajdarn.se |
|
|
Verkar som förra ägaren haft samma problem :) BMW säger att den hårda antennen är den som finns till den modellen. Jaja, får väl pröva andra modellers antenn hm |
|
|
Jag köpte min "mjuka" antenn hos BMW i Solna.. /Caspar |
|
|
Det finns även små, korta antenner (typ 5-7cm höga) i mjukplast. Dock vet jag inte om BMW säljer dessa, och ej heller hur det blir med mottagningen om man lyssnar på radio.. Dom mjuka små säljs ivf lite här och där. /eFx |
|
| Okej, ska hålla ögonen öppna! :) | |
@-li |
El antenn! Finns en modell som passar perfekt. Min har varit av i 2 år nu så jag ska montera en sådan närsom nu, kan återkomma med pris om du vill det. |
| Gör så! | |
|
Finns de korta elantenner?? Det ser nog inte så snyggt ut med en Finsk raggarantenn på en Z3... Har haft elantenn på några bilar och det är väl ok tills den börjar kärva, tappa färg etc... Kolla på vilken T4'a som helst (standard på den) som har några år på nacken, ser för taskigt ut.. /Caspar |
|
| ar det nagon som har en coupe som har funderat pa en hajfena i stallet for antenn? | |
| Z3c: Jodå, tanken har slagit mig men jag har inte undersökt saken noggrannare. Tror det kunde bli rätt bra! | |
|
Det finns olika antenner både hajfena samt olika andra modeller i fall ni vill beställa från utlandet... länk föjer! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.