|
|
|
|---|---|
|
Tjernare! Tänkte höra om det är någon som vet om man kan beställa gammla besiktnings protokoll från sbp eller vägverket eller någon annan myndighet. har sökt runt på olika sider men har inte hittat något. kanske det inte går? ´" En fråga För Jesperado kanske"? __ "IF You Can´t Race It... Style It" Länk | |
|
Du kan maila till Svensk bilprovnings kundtjänst, så skickar de dig de tre senaste besiktningsprotokollen i PDF-format - KANONBRA! Synd bara att man inte kan få samtliga protokoll! deras address är kundtjanst@bilprovningen.se Lycka till! Mvh, Kalle BMWCS #5120 _____ Länk |
|
|
Samtliga protokoll som finns lagrade i databasen (ca fem år bakåt i tiden) kan man få ut via kundtjänst eller på vilken station som helst. För äldre protokoll får man ta kontakt med stationen där besiktningen är utförd... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Okej Jesperado men om man inte vet vilken station bilen är besiktigad hos då kan det ju bli lite jobbigt, man sitter ju gärna inte och ringer runt till alla i hela landet och frågar. hur gör man då. Och det går alltså inte att få tag i papper mer än fem år tillbaka i tiden? Har jag fattat rätt. Men jag skulle vilja ha tag i alla från det första till det sista __ "IF You Can´t Race It... Style It" Länk |
|
|
Samtliga protokoll vet jag inte om du kan få tag på, men åtminstone tio år tillbaka. Jag vet faktiskt inte hur man vet var bilen varit besiktad innan den "nya" databasen togs i bruk, kanske Vägverket har någon form av historik på detta? Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Länk För lite äldre bilar kan man få info om vi denna länk. 10:- per A4 har jag för mig. |
|
|
Dessutom en e28 på bild vid länken till fordonsarkivet. Snyggt! :) Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.