AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.402

Vatten i oljan !

Visa användare
35
Kristensson
Bmw 525i 24v -92
Gjorde en motortvätt för att tag sen och fått vatten i oljan såg jag idag är det bara att byta oljan eller ska man göra något mer vid oljebytet ! Har kört ca 30 mil efter tvätten... men inget oljud i motorn så jag hoppas på att alla lager hållt !

"it´s better to burn out then fade away"
Har du kollat så att det inte minskar kylarvätska?

Mvh Jögge
Visa användare
35
Kristensson
Bmw 525i 24v -92
Nopp men vattnet ser så klart ut men jag ska genast kolla det också....eller jag skulle kolla oljan och såg vattendroppar på oljestickan...

Jag vet att det kan bli kondens på insidan av oljepåfyllningslocket, men här har du kanske tryckt in vatten i hålet som oljestickan sitter i, så det är kanske förklaringen... Använde du högtryckstvätt?

Mvh Jögge
Visa användare
35
Kristensson
Bmw 525i 24v -92
Jo jag körde med högtrycks tvätt jag trodde att jag var försiktigt med den men det var väl mest på alla elektriska prylar...

Oljestickan var kanske inte riktigt nedtryckt..., då läcker det in vatten ganska lätt speciellt om man använder högtryck.

Mvh Jögge
mr
309
mr_bmw_
E46 330xi Touring -04
E34 525 2,8L E85 Touring -94
byt olja o oljefilter.. köp BMW orginalfilter.. de e säkrast.. o e inte så dyrt... så kan du skriva upp mätarställning o så... så slipper du byta på ett tag...

/// BMW E28 POWER!!!
mr
309
mr_bmw_
E46 330xi Touring -04
E34 525 2,8L E85 Touring -94
du kanske kan ha blåst sönder blockpackningen med högtrycken??? va ja har fått lära mig e att man ska inte spruta med de där de sitter packningar.. specielt om dom e gammla.. men de vore väl mer troligt om de har läckt in lite vatten o oljestickan eller i oljepåfyllningslocket.. men då tycker ja inte att de ska ha kommit mycket.. om de har de???

/// BMW E28 POWER!!!
Visa användare
35
Kristensson
Bmw 525i 24v -92
Jag vet ju inte hur mycket det har kommit in... jag såg på bara att det vara vattenpärlor på oljestickan... men det kan väl inte vara så mycket eftersom det inte är något oljud i motorn ... jag får väl se hur mycket det är när jag byter olja då.....*suck* en till utgift den här månaden .... det verkar som alla vill ha pengar av mig innan semestern..

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.