|
|
|
|---|---|
|
hallå. ja undrar va de finns för extra utrustning till E28?? typ elhissar o eltaklucka o sånn??? finns de nått mera kul??? farthållare?? /// BMW E28 POWER!!! | |
|
Tja, lite beronde på modell av E28 (518 el. M535!) så det jag kan komma p åjust nu är följande: AC-anläggning Automatlåda, 535 även EH-låda Skinnklädsel även buffelskinn Elinställbara stolar Sportstolar Elspeglar Elhissar Eltaklucka, även glaslucka Färddator Farthållare ABS-bromsar Höjdjustering av lyset Nivåreglering bakaxel Diffbroms 25% Sportchassie M-kjolpaket M-ratt Sportratt skinn Bensinvärmare Hifi-ljudpaket Nu kommer jag inte på något mer som fanns, men jag har säkert glömt nåt! ///Magnus |
|
|
tackar.. :D nu kan ja ju skriva en önskelista.. ;) hehe /// BMW E28 POWER!!! |
|
|
1 fråga till, vad e en EH-låda??? /// BMW E28 POWER!!! |
|
|
Här finns hela listan på extrautrustning till E28, skriven på tyska: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Möjlig extrautrustning 5-serien 1987 enligt BMW prislista 1/87: 5-växlad låda ABS (ej 518/524td, standard på 528i, 535i) Airbag förare Automatisk växellåda BMW Soundsystem Centrallås Diffbroms (standard på 535i) Färddator El. Fönsterhissar fram El. Fönsterhissar även bak Kupévärmare Kupévärmare vid färddator Luftkonditionering Läderklädsel Lättmetallfälgar (518i, 520i) Lättmetallfälgar TRX (528i) Ej modellbeteckning Nivåreglering bakaxel (518i, 520i, 528i, 524td) Nivåjustering halvljus Radioförberedelse Servostyrning Shadowline (i kombination med vissa metallicfärger) Solskyddsgardin Spoiler fram och bak Sportfjädring Sportfjädring M-Technic Sportratt Sportratt M-Technic Sportstolar Stolar, Recaro Stolsjustering passagerare, mekanisk Stolsjustering elektrisk båda stolarna (528i, 535i) Stolsjustering elektrisk, sportstolar (528, 535i) Stöldlarm inkl centrallås Taklucka manuell Taklucka elektrisk Taklucka glas elektrisk Tempostat (farthållare) (ej 518i) Tonade rutor bruna (standard på 528, 535i) Tonade rutor gröna Uppvärmbara ytterspeglar, spolarmunstycken och vä dörrlås) Varvräknare (518i) Velourmattor Plus M-paket till 535i samt S-paket till 518i/520i Mvh /Janne |
|
|
tackar... o du erikw, de enda ja kan säga på tyska e "en stor öl, tack" men de kommer man långt på.. :D /// BMW E28 POWER!!! |
|
|
Jannes lista gäller årsmodell 87, tidigare så var även detta extrautrustning i Sverige: Nackskydd bak Elvärmestolar fram (blev standard 1986) ABS var tidigare tillval på 528i och 535i Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
EH-låda är en automatlåda med körprogram. EH står för elektro-hydralisk, dom lådorna har ett ekonomiprog, ett sportprog. och ett manuellt prog. ///Magnus |
|
|
jaja... trevligt.. men de ska vara manuellt.. :D finns de E28 med förgasare?? har bara sett med insprutning... /// BMW E28 POWER!!! |
|
|
vad e de för funktioener på färddatorn i E28??? o finns de olika stora?? /// BMW E28 POWER!!! |
|
|
518 (utan i) med förgasare såldes i Tyskland 1982-1984, därefter fick även tyskarna 518i. I Sverige såldes 518i redan från starten 1982. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
90 hk i 518, va? Den som vill se 518 med förgasare kan alltid hyra "Octopussy". Var det inte där som tyska polisen kör 518 i princip jämnt med James Bond i en Alfa GTV 2,5 (?). Minnet kan svika mig. mr_bmw_: Det finns bara en färddator. Här är en bild på en sådan, iofs från en E23, men datorn är lika: Länk Mvh /Janne |
|
|
jasså?? va fränt.. hhehehe tackar.. du råkar inte he en liggades o skräpar?? :P /// BMW E28 POWER!!! |
|
|
sitter alla givare o sånnt till färddatorn på orginal på E28?? så de e bara att stoppa in datorn?? eller behöver man skaffa tempgivare o sånt med elelr?? /// BMW E28 POWER!!! |
|
|
mr_bmw_: Nej, tyvärr. Datorn i de senare (från 85?) årsmodellerna ser något annorlunda ut kom jag på. Anledningen till att man bytte var att den tidiga fick viss kritik från motorjournalisterna för att den var svåranvänd (iDrive hälsar!). Jag tyckte aldrig det blev varken bättre eller sämre, precis som med iDrive på senare år. Mvh /Janne |
|
|
så ja får skaffa alla givare o allt?? hittade en dator här på börsen, så ja måste kolla från vilket år den e ifrån? passar inte dom tidigare?? men alla senare, till E28??? /// BMW E28 POWER!!! |
|
|
mr_bmw_: Det var din första fråga jag svarade nekande på, om jag hade någon dator som låg och skräpade. Har inget kvalificerat svar på dina andra frågor, men jag misstänker att det är ganska uteslutet att hänga i en dator på en 520i och få all funktionalitet. Mvh /Janne |
|
|
oki.. men då kan man ju kasnke få tag på en krockad.. eller nått.. som man kan ta delar ifrån... tack för alla bra svar... /// BMW E28 POWER!!! |
|
|
Jag har elektrisk solskyddsgardin i bakrutan på min E28. Det är faktiskt lite stöddigt tycker jag. Men jag letar efter svart sportskinn, mycket gärna eljusterbara stolar. Så letar jag komplett färddator (och en beskrivning av nån som vet exakt vad jag behöver göra). Sen är det bara lite reservdelar jag behöver innan lack. =) Jag kommer nog aldrig att sälja min E28. MVH Morgan. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.