|
|
|
|---|---|
|
Tjenare, äger en E36 316i M av -92 års modell. Har varit min i lite drygt ett år nu, men det var först idag jag började fundera på vad fanken "M" innebär som det står på bakluckan? Jag VET att det betyder motorsport, men vad innebär det på en liten 316? Märket är original, alltså inte ditklistrat i efterhand, och alltså inte M3, bara M. Ett helt vanligt M... :) Har det nåt med chassit eller inredningen att göra? Vad skiljer min bil från en utan bokstaven bak? tack på förhand, man måste ju veta då alla idioter frågar "Oj, är det en M3..??!!" "-BMW- Making your privates bigger since 1928" | |
|
hej, Det är INTE ditsatt efteråt, är andra ägaren, tidigare ägaren var född 1935 och hade kört 3000 mil på 10 år! Bilen var HELT i originalskick då jag tog över. Jag har inte klistrat dit det, och tidigare ägaren har knappast heller gjort det... :) Står tillochmed 316iM i registerpappren! Jobbigt att inte veta... :) "-BMW- Making your privates bigger since 1928" |
|
| hmm...måste ju va att du har M-chassie då | |
|
Både märket och utrustningskoden tyder ju på att du har M-chassi. -Sänkningsfjädrar 15mm fram och 25mm bak. (hårdare och kortare) -Gula Bilsteindämpare -Grövre krängningshämmare Rätta mig om jag har fel... M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Min M3:a: Länk |
|
|
Sänker inte M-Chassie 15mm runt om? "E46 Coupe snart kanske om jag hittar nån" |
|
|
Det kan inte vara så att bilen är utrustad med någon attiralj från motorsporttillbehören? Jag hade en gammal 518 som hade fabriksmonterat M-märke, där anledningen var att den hade solskyddsgardin i bakrutan. |
|
|
tjenare, frågade bilförsäljaren där jag köpte bilen, han sa att det var chassit, men det tvivlar jag på. Har nyss sänkt 50/15, och de dämpare jag plockade bort var då sannerligen inga Bilstein... tyvärr! :) Nästan så att jag vågar hålla med "Pompe" om att det är nåt med inredningen. Den är iaf helsvart, inte grå som på många andra... Kan ju va nåt sånt. "-BMW- Making your privates bigger since 1928" |
|
|
har sportfjädring på 520in från fabrik och det sänker 20 mm runt om. Sen vet jag inte om det skiljer mellan E36 och E39. /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.