|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har en BMW 523iA -96 10 000mil. fullservad. När jag startade bilen igår morse när den var kall och la i Backen lät den som en stenkross. Jag la i neutralen och då tystnade det när jag la i driven började oljudet igen, jag höll på så i ca 1 minut sedan försvann ljudet. Idag när jag startade bilen lät det likadant men ljudet försvann inte när jag la ur driven, det försvann dock efter ca 1,5 minuter Är det någon som har en aning om vad detta ljud kommer ifrån. Lådan är en Steptronic /Mats | |
stefannorr |
Kan vara en sten som fastnat,hände mig senast i torsdags,rätt vanligt problem och låter förjäkligt! försvinner ofta om man backar bort den. Förresten har du en 96 a eller en 97 a ?står 96 i rubriken o 97 under din profil? |
|
Blev lite ivrig när jag skrev annonsen, jag har en -97. Hoppas du har rätt, men jag är lite tveksam, ljudet skulle inte komma tillbaks dag 2. Verkar som att när det blivit ett visst oljetryck så försvinner det. /Mats |
|
|
Hej. Kan eventuellt vara så att värmeplåten runt någon av kattarna lossat lite och när det blir varmt så sväller den och sätter sig fast igen. Hade så på min 528, det vara bara att ta fram hammare och mejsel för att slå till värmeplåten lite i kanterna så att den låg tajt emot katten igen. Det var ca 3000mil sedan och det är fortfarande tyst. Thomas |
|
|
Skall kolla detta, återkommer med besked /Mats |
|
|
Tror att stefannorr beskriver ett annat känt E39 "problem" där småsten gärna fastnar i bromsskölden och låter mycket illa. Har hänt mig 2 ggr. Verkar inte vara något sådant mats.nassjo har . /Johan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.