|
|
|
|---|---|
|
bytte ena bakdämparen för några veckor sen. nu så skrapar det i på den sidan jag bytte på. varför? vad gjorde jag fel? | |
| ingen som vet va ja gjort för fel? | |
|
Vilken bil är det som har fått en ny stötdämpare? Vad är det som skrapar i? Var stötdämparen identiskt med den på andra sidan? Varför byttes bara en av stötdämparna? /Anton |
|
|
den va 325:an =( Det är däcket som skrapar i skärmkanten. ungefär som om dämparen skulle vara dålig fast den e ny och likadan som den som satt innan! bytte bara ena då ja körde i en grop som slog sönder den. de ska väl inte kunna vara orsaken? kan man ställa dämparen så ja kanske ställde den för mkt när jag monterade den? |
|
|
Är bilen sänkt med kortare fjädrar? Jag tycker inte att skärmen borde ta i hjulet även fast dämparen är dålig. Är stötdämparen exakt likadna som den på andra sidan? Om den är ställbar så bör du ställa den exakt lika som på andra sidan. Kan det vara så att något annat fick sig en smäll i samband med det att stötdämparen gick sönder? /Anton |
|
|
bilen ska ha allt orginal. om fjädern är dålig och dämparen ny, kan de då skrapa i tro.. tänkte om frädern fick en smäll! men när ja gungar på bilen så e de exakt lika på båda sidorna. upplever lite mer gung på den sidan ja bytt dämparen på när jag kör på dålig väg. de finns väl inget mer som kan tagit skada av smällen som har med de att göra förutom dämpare o fjäder? |
|
|
Länkarmar och infästningar till dessa kan bli krokiga och sneda om det vill sig illa. Du kanske borde göra en 4-hjuls inställning för att se så inget är snett, eventuellt så kanske du kan se eventuella skador om du tittar noggrant under bilen. /Anton |
|
| ser bilen lägre ut på den sidan där du bytte dämpare??? har du kollat så att fjädern inte har gått av?? | |
|
har för mej att den va max 1cm lägre på ena sidan.. minns inte vilken sida de va. om fjädern gått av borde de väl vara lite mer skillnad va? |
|
|
har för mej att den va max 1cm lägre på ena sidan.. minns inte vilken sida de va. om fjädern gått av borde de väl vara lite mer skillnad va? |
|
| behöver det inte va min e 2cm lägre på ena sidan för att ena e av... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.