|
|
|
|---|---|
|
Tjenixen alla fotbolls deppare Undrar vilket däcktryck man ska ha i 255 40 17, räcker det med 2.8 eller, en polare har 3.2, tycker det låter mycke. | |
| Testa 3,0 då:) | |
| 3,0 fram låter bra och gärna ända ner mot 2,0 bak. | |
| 2.0 bak??? mmm visst, ingen ford fiesta | |
| 2.6 bak låter bra | |
|
Ja hade likadana däck för ett tag sen..ja körde me 3,0 runt om, funkade perfekt :) ///Schumi |
|
| Kör aldrig med mindre än 2,8. Jag kör också med 3,0 runt om. Blir lite stötigt iofs, men den går bäst med det trycket och blir mindre spårkänslig. | |
| tack för hjälpen, då ska vi fylla på lite | |
|
Bättre lite för mycket tryck än för lite då kanterna på däcken slits ut med blixt fart!! Själv har jag 3,4 fram och 3,2 bak när däcken är nya . Ett smart tips är att måla ettstreck rakt över slitbanan på alla däck och sedan kör du en par kilometer och kollar vart den slitit färgen mest eller helt! Slitit i kanterna då ska trycket upp och slitet i mitten ska tryck ner.. Det är så olika på däck av samma storlek med olika märken. Det är lite surt om man har nya däck och kör 100 mil sedan ser dom ut som skottkärre hjul och spårar som en stövare ... Bara ett tips Porshe935 |
|
|
Vilket tryck bör jag ha i mina ballongdäck 205/55/15? Mvh, Kalle BMWCS #5120 _____ Länk |
|
|
Kalle: Vad säger instruktionsboken om detta? ;-) /Anton |
|
|
När jag gjorde framvagnsinställning nyss, så sa killen på däckfirman att jag skulle ha minst 2,6 i däcken. Han såg att däcken hade blivit slitna både på kanterna och i mitten, och det skulle bero på för lågt däcktryck enligt honom... Nu har jag 2,6 runtom, men borde kanske höja bak till 2,8 eller 3,0. Mvh Jögge |
|
|
Hej igen! Rekommemdationen med 3,0 fram och 2,0 bak kommer från min däckverkstad efter att ha följt bilen i två år så hamnade vi där efter senaste framvagnsinställningen. Bak sliter det på ett helt annat sätt och efter dessa inställningar får jag ut lite fler mil även bak. Bäst är att fråga en sörre firma som sysslar med endast däck OCH fyrhjulsinställningar. De vet bäst. |
|
stefannorr |
På min dörrkant står de till mina 235x45x17 -2,2 fram 2,6 bak kör med 2,6 fram o 2,8 bak. |
| Kalle. Använd ca 2,4 runtom... | |
| Bra tips Patrik, har redan varit ute med tipex pennan, kör michelin pilot sport runt om med 3.2 runt om nu, känns bra, lite hårdare med det får gå | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.