|
|
|
|---|---|
|
Undrar om någon har bytt kondensorfläkten och ersatt den med "icke orginalfläkt" om det var svårt att byta och hur man löste det med fästpunkterna (eftersom de inte är exakt samma som orginalet). Samt ungefärlig tidsåtgång för bytet av kondensorfläkten. BMW 4ever | |
|
Byta den är lätt ( av med kofångren och bort med fläkten, tar max 30 min för en hetsig snabb meckare..) icke orginal vet jag däremot inget om då min fläkt gick att få fart på igen... ( finns som jag fattat det både 3 resp 4 fästpunkter för fläkten ( nån "världsmästare" på nån skrot hade visst gjort det till en absolut sanning att det skilde på import resp. sv. sålt (allt enl. hörsägen skall dock tilläggas...)) Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Hej! är du säker på att fläckten e kass?? det brukar vara motståndet som har gått sönder när inte kondensorfläckten fungerar längre. det sitter i fronten framför fläckten. kolla igenom att bygla förbi det och se om inte den snurrar?? det brukar vara det som e felet till 99%. på vissa modeller krävs det att det ska vara tillräkligt med gas i för att fläckten ska starta. men lägg 12 volt rätt på den och kolla. / svea Ts. |
|
|
Ska testa det, tack för tipset Svea Har du någon aning om vad motstånden kostar och om man måste plocka ner stötfångaren vid ett sådant byte? BMW "Dyrt med riktig komfort" men smakar det så kostar det. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.