|
|
|
|---|---|
|
Först så vet jag faktiskt inte hur spegeln fungerar men antar att det sitter nåt sorts filter på bakrutan? Om jag nu vill tona där hur påverkar det avbländningen? Blir det aldeles för mörkt? Nån som gjort detta tidigare? Tacksam för svar. Ny bild 10 Juni- Länk | |
|
Sensorn sitter på själva innerbackspegeln... så om du tonar rutan där bak för mycket så kommer den inte ha nån effekt... har dessutom för mig att ytterbackspeglarna bländas av också? eller? och i så fall så kommer dessa inte heller att bländas av... Finns nån tråd om detta.... ska kolla... ---- Min Bimmer: Länk |
|
|
hittade lite här: Länk Länk ---- Min Bimmer: Länk |
|
|
Ok, har själv försökt att söka på: Toning AND speglar Tona AND avbländbar osv. har inte hittat något. Ja ytterspeglarna är också automatisktavbländbara, ska se om det endast sitter en sensor i innerspegeln. Men vissa bilar som är fabrikstonade har dem inte avbländbara ytterspeglar då? Ny bild 10 Juni- Länk |
|
|
Oj tack..ska läsa Ny bild 10 Juni- Länk |
|
Svärd |
Är jag helt ute och cyklar nu eller?? Jag trodde att det var två sensorer som jämför ljusförhållandet framför och bakom spegeln. När det är ljusare bakom så vinklar spegeln ner på samma sätt som när man vrider på knappen. Och har man tonat bakåt så hjälper det ju till så man inte får in så mycket ljus. Sen går det säkert att ställa in känsligheten på sensorerna. Om det inte gör det så får man väl skaffa sig ett patent på det... :) Själv öppnade jag min innerbackspegel och hittade lite kretskort men jag har aldrig sett att den har bländat av. Finns det nått mer inbyggt i spegeln tro?? Det går in några sladdar i den också. Sitter i en E32 -93/-94 ///Martin |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.