AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
446

PROBLEMET LÖST (nästan)

Lu
273
Lundin
BMW M5 -99
Min 528 går inte bra på låga varv.... men när jag kommer över 2000rpm så går den precis som vanligt. allt började med ett bakslag.

Problemet löst! Botten till luftmassamätaren hade lossnat! Måste vart ett helvetes bakslag som slet av typ 11st gjutna nitar. Är tydligen inte helt ovanligt på 528;an, snackade med en kille på verkstaden som sa att jag skulle kolla botten på luftmassamätaren. Så nu har jag limmat fast plattan med epoxylim tveksam till om det håller vid ett nytt bakslag dock..... fast det skulle palla 200kg/cm3 så det borde hålla. Nu till grejen det har tydligen runnit lite lim innuti luftmassamäaren vilket gör att själva "bryggan" går trögt som fan, den fjädrar altså inte tillbaka som den ska. Så nu är det till att med handkraft dra "bryggan" fram och tillbaka tills den löper lätt igen. Man kommer nämnligen inte åt den ty den är helt försluten nu. Någon som har nåt tips på vad göra.. (obs limmet är värme beständigt och öppna den igen är nog näst intill omöjligt) Jaja man lär sig av sina misstag! Jag lär helt klart vara snålare med limmet om jag skulle göra det igen!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.