AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.099

Glapp i bensinpump/-relä? (E39 t)

joamob
Hej!
Efter att kört till affären, så ville inte bilen starta igen. Tur som var bodde jag inte så långt ifrån affären. Jag gick hem för att hämta den andra nyckeln, hade sett i AP att det kunde vara startspärren som spökade. När jag sedan provade med den andra nyckeln så startade bilen snällt. Stängde av bilen och provade igen med min första nyckel, den startade då också. Körde sedan hemåt men efter en stund hackade motorn till och tvärdog. Jag lyckades få bogsering hem, provade att starta igen och den gick igång en liten stund, sedan stannade den. Vad kan vara för fel? Bränslepump/-relä och vart sitter dessa. Eller något annat som spökar?
MVH Jocke

Jocke
Jo
1.073
Johan M3
Variant Highline -06
307 XT -03
Samma sak hände mig för 2 veckor sedan. Det var tuligt nog bara
reläet. Det sitter bland säkringarna i skuffen, i alla fall på sedanmodellen. Det finns (på sedanmodellen) 3 reläer, jag
har för mig att det är det översta som går till bensinpumpen.
Jag bytte helt enkelt plats på det översta och det mittersta
då de var av samma typ bägge två. Det löste mitt problem.
Hoppas det löser ditt också!

/Johan

joamob
Tyvärr inte...
Jag och några "experter" trodde att det var bensinpumpen (kostar 1015:- på BMW, billigt...:) ! Lyckades att bygla bränslerelät, bränslepumpen fungerade men inte bilen. Har lyckats starta bilen, men när den blir varm så stannar den.
Jag kommer att kolla alla elanslutningar och dra åt ev. lössittande muttrar, slangar likaså. Någon som tror sig veta vad det kan vara för fel?
MVH / Jocke

Jocke
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.