AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
1.571

Hur låter Simons universaldämpare?

"a
104
"aka"
325i Cab -94
Tjena.
Ska bygga nytt system med dubbla utblås (stereo ljud :-) ).
Funderar på at skaffa de små simonsdämparna, dämpar de ljudet nått överhuvudtaget?
Nån som har dem på sina bilar?
Måste ju ha ett gött ljud i cabben, är en 325 e36.
Tacksam för snabba och många svar.
//
AkA
brööööl.....brööööööl...brröööööl...bröööööl....brööööö ungefär ;)
har en bosal på min (det är bara kat och en ljuddämpare original) du lär tröttna på ljudet samt att innehållet bränns väl upp på ca ett halvår-år (låter bara mer å mer) satsa hellre på ferrita eller nåt annat av kvalitet som inte lever om så mkt

___
316i, när du inte har råd med annat ;)
Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
Om du satsar på ett system som är modellanpassat så lovar jag att du blir mycket nöjdare!

BMW - När du älskar att köra!
mi
86
mike635
525 -92
635 -84
Har simons på min, satt på när ja köpte den låter inge vidare bara högt o dovt måste byta går inte ha rutorna nere om man ska dra på lite rekomenderar inte..
Hade också simons slutdämpare på min golf cab men monterade av det igen efter ett par veckor. Fick en fruktansvärd huvudvärk varje gång jag kört med bilen pga allt bröl och resonans.

/Martin
-jag räds inte långmilare-
"a
104
"aka"
325i Cab -94
tack för svaren.
Hm, blir nog inte Simons i alla fall, inte efter era erfarenheter!
Är "Bosal" bättre eller samma skit?
Feritta e ju så mycke dyrare...

Om man tar en större simons dämpare då? de finns ju i olika längder och volymer. I alla fall på simons.se.

Nu e jag kluven, jaja, jag återkommer med resultat.
PS. Har lämnat in Rieger DTM läpp (m3 front) och bakspoiler (LÅG) + backspeglar för lackering. Längtar så himla mycket efter dom ;-)
//
AkA
jp
464
jpn
523im -99
jag har en simons slutdämpare på min bil med 80mm kromat utblås och det låter inget alls!

farsans 316it låter mycke högre med orginal ljuddämpare

B-M-W
Si
765
Simon01
120dM -08
Tar du bort det kromade utblåset låter det, det är det som dämpar mest på simons dämpare. Det sitter typ en konisk insats där som tar bort en massa av ljudet.
jp
464
jpn
523im -99
men hur får man bort insatsen ur utblåset då??

B-M-W
jp
464
jpn
523im -99
Simon01 eller nån annan, hur fick man bort den koniska insatsen då??

B-M-W
Supersprint funkar väl ganska bra!? kostar ju inte så himla mycket heller...
Si
765
Simon01
120dM -08
jag har inte tagit bort den, men du borde kunna kapa upp ett jack i den och sen knacka ner den lite. Jag vet inte om det ser lika dant ut i alla simons utblås.
Visa användare
967
Carpimp
Saleen S281sc
Jag skulle nog rekomendera "OTTO Racing" dämpare. Dom finns i det flesta anslutningar och storlekar, kostar som mest 2000:- st. Jag säljer sånt på min arbetsplats. Om intresse finns så maila så får ni tel nummer (det är en seriös styling firma). Vill inte göra smygreklam så jag ber er att maila.

MVH Morgan.

Länk
Megan racing är inte dumma heller.. Helt klart fett med "japcans" på bmw oxå :D

-------
www.creatix.se
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.