AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
19.716

bild på m5 e60 inredningen

Sida 2 av 2
Jag röstar för en Mercedes CLK 270 :-)

Bmw är rätt okey!!
en clk 270...ok då vet vi
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Vilken underbar färg på skinnklädseln på stolarna! Dessutom utökat läder på instrumentpanelen, mums! :-D

/Masten
www.z3roadster.net/home_sweden
det är i alla fall kul att bmw vågar....kolla mercorna dem e ju fega som fan audi oxå...samma design i 10år
Jag tycker Bmw:s skarpa veck, konkava o konvexa plåtytor ser otroligt konstiga ut. Det blir liksom ingen harmoni i linjerna.
Tacka vet jag Mercedes o Peugeots vackra svepande linjer. Dessa två bilmärken är mycket sportigare än bmw just nu.

Bmw är rätt okey!!
ÄR det bara jag som inte får upp bilderna eller??

En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför åker jag BMW!
Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
spookshow:
samma här :-(

Mvh
Patrik

___
Touringklubben: Länk
Ok...de kanske har tagit bort bilderna nu då...trist...

En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför åker jag BMW!
dem kommer väl upp snart igen
Merca om några har gjort otroligt snygga bilar på senare år. Så snacket om att dom haft samma design i 10år faller ganska hårt.

Hej

Fast`n Loud Turbo Proud.
perran_ jag ser skillnad på dagens e-class o s-klass osv....men tex min brorsa som inte är intresserad av bilar ser ingen skillnad.. ibland när han ser en audi 16 tror han att det är en 14 tex....men en bmw ser han alltid vad det är för nåt.....och mercedes kanske har designen på topp men inte kvaliten

en sak till.....bmw har kört om dem och säljer mer :)
Kvalitén är väl inget större problem för Mercedes?

Hej

Fast`n Loud Turbo Proud.
är det inte....nya eklassen hat tex problem med att det läcker in vattnen när det regnar och dem andra har stora problem med rosten.....min farsa köpte en ny e-klass och efter bara 2år var det massor utav rost...den köprdes aldrig på vinter då den stog i garege...
Massor utav rost har jag svårt att tro på en 2 år gammal bil, speciellt om den inte ens kördes i salt.

Varenda normal person vet väl att Merca tillverkar bilar med hög kvalitét?

Hej

Fast`n Loud Turbo Proud.
Perran_

Varenda normal person som inte bott under jorden de senaste 5 åren vet att Mercedes Benz har enorma kvalitetsproblem, framförallt med förra E-klassen som rostar utav bara h-e, och med nya C-klassen där diverse elfel och trasiga kompressorer hör till vardagen!

Dessa kvalitetsproblem har bland annat lett till att MB tappat 20% av taximarknaden i tyskland, tidigare hade man 80% av marknaden, idag knappt 60%!

Mvh,
Kalle
_____
Min E34: Länk
Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
Jepp, att MB har haft problem med rosten är inget ovanligt.
Var på en bilfirma o där stog en E-klass -01:a och rosten runt låset på bakluckan, samt runt stjärnan på huven, var påtaglig!
Denna bilen hade gått en 7-8k mil. Kvalitet?

Nåväl, jag har iaf inte lyckats se några bilder än, för att dra tillbaka till vad tråden handlar om :-)

Kalle Hansen:
Om man skall vara petig så har dom förlorat 20%-enheter (eller 25%, om man så vill), men det är väl viss "messer-schmidt-varning" på detta :)

Mvh
Patrik

___
Touringklubben: Länk
Patrik,

Jag vet ;-) Kom inte ihåg att det var procentenheter man skulle skriva bara.
det värsta är att rostgarantin som är på 30år inte gälelr i detta fall...man får bara ut en liten bit av reparationskostnaden
Hehe rostar utav bara h-vete.. Ja tydligen har jag bott under jorden de sista 5 åren då. Tror knappast den gamla E-klassen rostar mer än E39. Iaf vad jag hört och läst.

Dessutom, Mercedes=enorma kvalitetsproblem? Dom må ha sina brister, men enormt... Nja.

Hej

Fast`n Loud Turbo Proud.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.