|
|
|
|---|---|
|
Hej! Nyss inköpt en 525ia touring-92 Nu är det så att jag bara lyckas få värme vid framrutan och dom små utblåsen brevid, ingen värme vid utblåset rakt fram eller bak eller på dörrarna, någon som har en idé? | |
|
Det går inte att få värme där, tyvärr. Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
| Men varför finns det då ett reglage med rött(varmt) och blått (kallt)? | |
|
Har du inte ac (om jag minns rätt) så kan du inte få värme ur mitt utblåsen, utan de är endast för friskluft. Du kan bara reglera värmen till rutan och till utblåsen vid benen fram/bak. //Mvh Simon |
|
|
bollem: Jag har ingen AC men jag kan få värme i utblåsen rakt fram. Självklart skall man kunna få värme ur de med t.o.m. volvo har sån lyx att man kan duscha sig med varmlut en kall dag. Xtracrispy: Hur menar du att AC skulle ha större chans att frambringa varmluft??? "Blått blink i backspegeln kan väl inte vara original??" |
|
|
Jag har ac men det kan väl inte spela nån roll. |
|
| Har du reglaget som du beskriver skall du kunna få värma där, får iaf jag på 525:a utan ac. | |
|
Fram till 9/91 gick det inte att reglera värmen ut mittblåsen på bilar utan AC. Närbesläktad tråd: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Nu är det ju så att det ska kunna komma värme där, Ingen som har någon aning vad det kan vara för fel? |
|
|
Troligt fel: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Visste inte att de ändrade efter 91, men nu vet jag :) tackar //Mvh Simon |
|
|
Har haft liknande problem på min bil. Fick ingen riktig kyla i mitt-utblåset när jag körde AC:n och ingen värme när man körde värme. Köpte ett begagnat mittutblås på skroten och problemet försvann. Troligt viss var det något fel på mittutblåsets värme reglage. Kanske lika enkelt för dig. |
|
|
Det sista inlägget låter bäst, ska kolla med skroten. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.