|
|
|
|---|---|
|
Passar fälgar med däckdimensionen 225/45/17 på en E30 touring med original sportchassie? Tacksam för svar! | |
| Ge mig svar nu! Ska ju troligen köra iväg och hämta dom imorrn :) | |
| Det passar om ET är rätt på fälgarna. Originalmått: 6x14 ET35, 6.5x14 ET30 och 7x15 ET 24. Vet inte ägaren ET-n så prova montera ett av fälgarna bak. passar det där så passar det fram med | |
| Ok! Får provmontera en fälg bak då! Tack för svaret! | |
|
Nja, provmontera även fram, då det finns risk att det tar i fjäderbenet. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
jag hade 215/40-17 på min E30 touring kommer dock inte ihåg ET på fälgen men det var JP Strix 7,5*17" det var så precis att jag fick på dem...men balanserings vikten slog i fjäder benet så precis var det...annars gick det hur fint som helst... Bara det bästa, åt det bästa BMW CS #5075 |
|
|
Ok, kan upplysa er att det går inte så bra att köra 225/45-17" på en E30 touring. Bak var inga problem, men fram tog däcket i fjäderbenet trots att jag provade med 6mm spaceplattor. nu blir det 10mm plattor istället. Har snackat med en däckfirma, och dom ska modifiera plattorna så att de passar min bil. Får se hur det blir i slutet av veckan då allt ska vara klart. |
|
|
Det är inte pga av däcken utan pga av ET på fälgen du inte kan få på den. Kan tänka mig att fälgen är 7,5 tum bred och ET ligger på 35. E30 FOR EVER! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.