|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder! Jag har bytit Startmotor,bränslefilter och bränslepump! Bilen går fortfarande inte igång,den går runt och sådär men den går inte igång! Några ideér om vad detta kan vara för problem!? | |
| Topplocket? Eller kanske någon tändspole som inte fungerar korekt? Styrboxen? Troligt fel. Tjuvluft? Mycket möjligt. Du kanske helt enkelt har för dåligt batteri? | |
|
Topplocket skulle vart nyrenoverat på en verkstad och det är ett antal 100 mil sedan. Styrboxen,vad kan ha hänt med den? dom går väll ej sönder så lätt. Batteriet är det heller inget fel på,har testat med ett annat som fungerar korrekt. Tacksam för alla svar! |
|
|
har du gnista? mvh |
|
|
Jadå gnista finns! Spridarna öppnar sig inte dock! |
|
|
Okey. Då är det nte topplocket i så fall. Försökt att starta bilen med hjälp av startgas, spraya in det i luftinsuget, efter luftfiltret och försök starta. OM den då går igång, så fortsätt att spraya startgas runt alla slangar i motorn, om du märker en höjning av motorvarvet så har du en läcka. Byt ut den slangen som läcker och ditt problem bör vara löst. Annars kan det ju vara någon säkring som har gått till just bensin pumpen? Kolla relät till bensinpumpen. Möjligtvis den. Styrboxen ska inte gå sönder så lätt, nej, det har du rätt i. Men min egen bil, en 325:a från 1992 gick styrboxen sönder på vid 14000 mil. Den byttes till en kostnad av 12 000 kronor. Så helt omöjligt är det inte. Jag kan råda dig till att göra en autodiagnos på bilens felminne. Det tar 10 minuter högst att göra. Om du har någon vän eller så kan han säkert göra det gratis eller för nån hundring, annars kostar det 500 kronor på BMW. Men det kan det vara värt att satsa, då det är en stor lättnad att veta vad felet på bilen är. |
|
|
Tack!! =) Jag har provat att starta den med startgas,den går igång så länge man sprutar startgas. Bränslepumpen låter Bzz i en kort sekund vilket den bör göra och bränslepumpsreläet har ett litet klick om sig när man vrider nyckeln till läge tre. Det är inte helt omöjligt som du säger,det va riktigt tråkigt att den gick sönder. Ska ringa BMW på måndag och höra om en autodiagnos,det är iaf fastslaget att spridarna inte öppnar sig =/ Var ute precis nyss och kollade om dom sprutar bensin men det gör dom inte! Är oerhört tacksam för all hjälp jag får! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.