|
|
|
|---|---|
| jag undrar om någon vet vad som inträffar när vanosen lägger av. Det lossnade en vattenslang och jag fyllde på vatten direkt när jag såg att det rykte under huven (av klykolvattnet som sprutade på blocket) sen stardae jag ingen och körde ett par kilometer sen dog den bara och nu går den inte att starta någton som vet vad det kan vara.. | |
|
vaonosen har inget med kylsystemet att göra.. så det är nog inte det det vanosen gör är att den ställer om kamtiden(durationen) på insugskammen 10gr (?) mellan hög o lågvarv för bättre vrid. har inte en aning om vad felet är i ditt fall, men om du har fått ett läckage på kylsystemet behöver du iaf lufta det till att börja med. sök på fourmet ang luftning o du bör hitta en del bra inlägg mvh |
|
| jo men det är svårt att lufta när bilen inte startar. Det klickar i fronten på motorn när man kör runt den plus att det ver dåligt komp på tre cyl vet dock inte hur dåligt. | |
|
låter som en blåst toppackning lr nåt sånt?... hur stog tempen när bilen la av?. /mvh jocke |
|
| på normalt kanske lite över men det verkar knepigt att bilen inte ens tänder en lite avgasknall det var allt. precis som det låter när det är tändnings fel. det finns inget vatten i oljan och lucktar inga avgaser i vattnet.skumt som faan man vill ju inte lyfta toppen i onödan | |
| har du kört så bilen har blivit överhettad? då kan toppen bli skev tror jag då kan det bli dyrt | |
|
Det kan ju vara så att det kommit vatten på nåt olämpligt ställe också...kanske den startar om den får stå några dagar så vattnet kan dunsta. Jag menar om det har sprutat ut vatten i motorutrymmet så kan det ju ha blivit kortis eller nåt någonstans....kolla säkringarna också.. En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför åker jag BMW! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.