|
|
|
|---|---|
|
är på jakt efter ett nytt framsystem tänkte undra om DLS PS5 duger och låter bra att sätta nere vid fötterna i min 325:a ? eller är de något annat bra system man ska lägga pengarna på? Hittar inga tester eller gemförelser. Hade Dls R38 paket utan åttorna förut o de lät bra i min 240 jag hade då varjefall. | |
| Dls p5 låter hyffsat bra... Det du ska göra isåfall är att byta ut diskanterna du får med i högtalar paketet till ultimate diskanter för dom där diskanterna brukar vara lite skrikiga | |
| Om du vill ha ett bra system i bilen ska du sattsa på dls ur6 eller up6... Men då måste du bygga nya kickar | |
|
oki de låter ju bra de.. tänkte köra med 5.25" så slipper man bygga om =) Länk |
|
| Ja.. det kan nog låta bre det också... men köp till ett par bättre diskanter från ultimate serien iaf.... dom är då satans skrikiga dom där 1" diskanterna... | |
|
oki följer de med filter till ultimate diskanterna eller använder man DLS filtret till dom? vad heter ultimate diskanterna? Länk |
|
|
Dom heter dls ur1 : Länk Vet inte om det följer med filter då du köper dom eller om du kanske kan köra på samma filter i och med att du har 5,25 från en annan serie men jag tror det går att köra med samma filter |
|
|
Oki är bra sugen på framfystemet nu. blir väl att köpa det ganska snart =) Sen få i en bra låda i bak med min 12:a oxå. Länk |
|
| Okej.. bygg en bandpast låda... funkar bra i coup´en | |
|
Ja jag tänkte på nått sånt =) med nån eller några portar upp i hatthyllan. har du bandpasslåda i din? Har en Rockford punch power 12" som jag tänkte göra nått med. var sugen på Länk fast de var bara skit sa dom på mds.. skulle komma en bättre låda snart |
|
| Ja jag har en bandpass låda med en dls 12:a som jag ska sätta in nu till veckan men jag har lyssnat i en annan e30 och det blir mycket härligare tryck med en bandpas.... en vanlig låda skrålar för mkt tycker jag.... | |
| tobba.. hur var det byggt i e30:n du lyssnade i? var de port/portar i hatthylan då och hur många basar? är bra nära nu med att bygga bandpasslåda fast kan inte bestämma mig för vilka och hur många basar jag ska ha =( Hur blev det för dig? | |
| jAG HAR JU SATT IN EN 12" DLS BAS I BANDPASS LÅDA I MIN NU JA... LÅTER JÄVLIGGT BRA FAKTISKT.. DUNKAR PÅ SOM SATAN I CYPEN.... OCH SEDAN HAR JAG BARA EN STOR BAS PORT | |
| härligt de, har du din genom skidlukan? Jag är bra sugen nu.. ska till mds på måndag o prata om en fanatic G30 12" i en bandlasslåda.. tror de kan bli bra. blir de mindre ljud utanför och plåt som skramlar nu? | |
| Nej du ska inte ha det genom skid luckan... blir alldeles för oseriöst... du ska ha dden upp genom hatt hyllan... sätt bas porten i mitten så att basen förelas ut i hela cupe´n.... Ingen plåt som skaramlar för mig..... reg sklten skramlade lite förut men ja satte in nå dämpmatrial under den | |
pob |
Jag hade DLS PS 5,25" fram i min gamla E30 Touring, vilket tycker jag popade på riktigt hyffsat när det väl blivit inspelat. |
|
Toppa Nu är det en låda beställd på mds.. klädd o allt klart tills slutet av veckan eller i början på nästa. De vart en MDS DA 1280 Dynamic 12" Länk i bandpasslåda med två 4" portar upp i hatthyllan. Ska köpa till ett steg oxå. Jag var inne på ett monosteg Länk men han tyckte att jag skulle köra på ett två kanals för att få ut mer efekt eftersom jag ska köra med en bas. så de blir nog så. ett Länk |
|
| De blev ett MDS Gti fd-1500 monosteg de orkar driva de ena och de andra.. fick ett bra pris på det oxå.. de kostade 5499 och jag fick det för 5499 =( de kallar jag pruta =) | |
|
de duger ju!!!! ///325/// |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.